Oluşturulma Tarihi: Temmuz 13, 2005 10:45
Türkiye`nin Bulgaristan sınırında yer alan Kapıkule Sınır Kapısı, gurbetçilerin çok rağbet etmesi ve uzun TIR kuyrukları nedeniyle ciddi yoğunluk yaşıyor. Kapıkule`nin yoğunluğunu azaltmak için açılan Hamzabeyli Sınır Kapısı da bu yoğunluğa çare olamıyor.
Hamzabeyli Kapısı boş beklerken, Kapıkule`de yaşanan yoğunluğun nedeninin, bu kapıda yer alan ve ÖTV`siz satış yapan akaryakıt istasyonu olduğu öğrenildi.
Teşvik için izin verildiKapıkule Sınır Kapısı`nda gümrüksüz ve vergisiz akaryakıt satan bir benzin istasyonu bulunuyor. TIR ve kamyonlara hizmet veren akaryakıt istasyonu nedeniyle, bu araçlar Hamzabeyli`den geçmiyor. Bu istasyon, yıllar önce, ülkede akaryakıt fiyatlarının yüksekliği nedeniyle, yurtdışına çıkan TIR`ların rekabet gücünü artırmak için kuruldu. Aynı tip istasyonlardan Türkiye genelinde toplam altı tane bulunuyor.
Vergi avantajı nedeniyle Kapıkule`deki yoğunluğu normal karşılayan, taşımacılar, Hamzabeyli Sınır Kapısı`nda da ÖTV`siz akaryakıt satan benzin istasyonu kurulmasını isterken, bu talebe yönelik olarak Maliye Bakanlığı`na da başvuruldu.
Top Maliye`deKonuyu değerlendiren yetkililer, `Top Maliye Bakanlığı`nda. Hamzabeyli`ye de ÖTV`siz akaryakıt istasyonu açılması için başvurduk. Ancak ilerleme kaydedilemedi` dedi.
Yetkililer, Maliye`nin vereceği izin doğrultusunda Hamzabeyli Sınır Kapısı`nda da ÖTV`siz akaryakıt satışı yapılacağını kayderek, söz konusu iznin Kapıkule`deki yığılmaların önüne geçeceğini belirttiler.
Bulgar tabela takmalıBununla birlikte yetkililer, Hamzabeyli Sınır Kapısı`nı gösteren tabelaların konmaması da bu kapının rağbet görmemesinde önemli bir etken. Ancak bu sorumluluğun Bulgar tarafına ait olduğu belirtilirken, karşı tarafla temasa geçildiğini ifade ediliyor. Deniz ÇİÇEK/ANKARA
KAÇAK GİRİŞ ENGELLENMELİTaşımacılık sektörüne destek olarak gerçekleştirilen uygulamanın, amacından saptığına yönelik de eleştiriler yapılıyor. Yurt dışına çıkışta Kapıkule`den alınan ÖTV`siz akaryakıtın, iç piyasaya sürüldüğüne dikkat çeken yetkililer, bu konunun TBMM`nin kaçak akaryakıt raporuna da girdiğini kaydettiler. Bu akaryakıtın iç piyasaya girişinin ancak denetimlerin artırılmasıyla engellenebileceğini belirten uzmanlar, ulusal marker projesiyle söz konusu kaçağın önleminin alınabileceğini vurguladılar.