Koton franchise ile büyüyecek

Güncelleme Tarihi:

Koton franchise ile büyüyecek
Oluşturulma Tarihi: Ocak 14, 2002 13:033dk okuma

Hazır giyim alanında Türkiye`de ve dünyada faaliyet gösteren Koton, Avrupa`dan ve körfez bölgesinden gelen talepler doğrultusunda franchise vermeye hazırlanıyor. 2002`de 6 franchise vermek isteyen firma, Avrupa pazarında yeralan `Ole` markasını, Türkiye`de de gençlerin beğenisine sunacak. Firma ayrıca, yurtdışında toptan satışını gerçekleştirdiği `Koton` markasını mağazacılık ayağıyla da pazara açacak. Firmanın 1997 yılından itibaren hızla mağazalaşma yoluna gittiğini ifade eden Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, `Türkiye`deki mağazalarımız bulundukları bölgelerdeki mağazalardan daha yüksek performansla çalışıyor. Bu bakımdan özellikle Körfez Bölgesi ülkelerinden ve Avrupa`dan bizden franchise alma konusunda talepler geliyor` dedi. Körfez Bölgesi`nde Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri`nden franchise ile ilgili görüşmelerin devam ettiğini belirten Yılmaz, o bölgede Kuveyt`te franchise verdiklerini söyledi. Avrupa`da da Prag`ta franchise ile görüşmelerin sürdüğünü ifade eden Yılmaz, yaz sonlarına doğru buradaki mağazanın açılacağını söyledi.

Hedef pazarlar Yunanistan ve Bulgaristan
Özellikle Yunanistan ve Bulgaristan`ın mağazalaşma açısından hedef pazarlar olarak seçildiğini belirten Yılmaz, `Öncelikle komşularımızla bu anlamdaki ilişkilerimizi geliştiriyoruz. Çünkü bu pazalar lojistik açısından desteklenmesi kolay pazarlar. Onun haricinde Moskova`da birkaç alışveriş merkezinde yeralmak istiyoruz. Ayrıca Fransa, Almanya pazarları da bizim hedeflerimiz arasında` dedi.

Avantajlar sunan mağazacılık
Dünyada ve Türkiye`de tüketicilerin her geçen gün daha fazla çeşit ve daha avantajlı alışveriş imkanı aradığını belirten Yılmaz, Koton`un buradaki asıl hedefinin bu trendler doğrultusunda tüketiciye daha fazla çeşit ve avantaj sunanan mağazacılık yaratmak olduğunu ifade etti. 2002`de Türkiye`de de 8 mağaza açmak istediklerini belirten Yılmaz, mağazacılık için uygun yeri belirledikten sonra kendileri ile çalışmak isteyen firmalara franchise verebilecekleri söyledi. Koton`un bir taraftan mağazacılık alanıda büyümeyi sürdürürken özellikle Avrupa`da toptan satış konusuna daha fazla ağırlık vereceğini kaydeden Yılmaz, toptan satışta büyüme potansiyelinin daha yüksek olduğunu söyledi. Avrupa`da belirli satıcılar aracılığıyla büyük mağaza va corner`lara toptan satış yaptıklarının altını çizen Yılmaz, `Bu amaçla koleksiyonumuzu çeşitlendiriyoruz. Ayrıca 2002`de yapacağımız çalışmalarla Almanya üzerinden Belçika`ya, Kanada üzerinden Amerika`ya, İrlanda üzerinden İngiltere`ye, Lüksemburg ve Hollanda`ya da toptan satış yapmayı hedefliyoruz` diye konuştu.

Gençliğe yönelik marka
Avrupa`da satışa sunulan Ole markasının 2003`un kışından itibaren Türkiye`de de satışa sunulacağını belirten Yılmaz, `Türkiye`de genç nüfusa odaklanmış marka firmalar anlamında büyük boşluk var. Özellikle gençliğe yönelik olan markalar pahalı Avrupa markaları. Gençler bir şekilde ihtiyaçlarını karşılıyorlar ama kendilerine göre tanım yok. Biz Ole markası ile bir tanım oluşturmak istiyoruz` dedi.

Ole markasının bu yıl Koton mağazalarında satılacağını belirten Yılmaz, 2003`ten itibaren ise 150 m2`lerde açılacak olan küçük mağazalarda satışa sunulacağını söyledi.

2001`de yaşanan krize rağmen hedeflerini revize etmediklerini belirten Yılmaz, müşteri merkezli bir anlayışla kriz ortamında da müşterilerinin beklentilerini en iyi şekilde karşılamaya önem verdiklerini vurguladı. 2001`i 25 milyon dolarlık bir ciro ile kapattılarını kaydeden Yılmaz, `Krize rağmen geçen seneyi 25 milyon dolarlık bir ciro ile kapattık. Bu rakam içinde Avrupa`ya satışlarımız 6 milyon civarında oldu. 2002 senesinde ise Avrupa`ya 10 milyon dolarlık, iç piyasayada ise 25 milyon dolarlık bir satış rakamı hedefliyoruz` diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!