Koç, müşteriyi tanımak için 55 milyon dolar harcayacak

Güncelleme Tarihi:

Koç, müşteriyi tanımak için 55 milyon dolar harcayacak
Oluşturulma Tarihi: Ocak 08, 2003 08:41

Şirket ve bankaların, birbirlerinin müşteri bilgilerinden yararlanıp kişiye özel kampanyalar yaparak tüketiciyi çekecek olan `Paro` projesi, yılsonuna kadar 3 milyon üye hedefliyor
Koç Holding, teknoloji şirketlerine bir yenisini ekledi. Tüketicinin alışveriş alışkanlıklarını takip ederek, özel kampanyalarla hem müşteriye hem de satıcıya kazanç sağlamayı amaçlayan Tanı Pazarlama`yı kurdu. Şirketin ilk markası `Paro`, uygulamaya konduğu birkaç haftada 16 bin üyeye ulaştı. 15 milyon dolar kuruluş sermayesine sahip şirketin toplam bütçesi ise 55 milyon doları buluyor. Koç Holding Bilgi Grubu Başkanı Ali Koç`un deyimi ile `pazarlamada devrim yaratacak` sistemin amacı, üretici, tüketici, hizmet ve perakendeciyi herkesin kazandığı bir ortamda buluşturmak.

Projenin fikir babası, Amerika`da bir teknoloji şirketinde çalışırken, pazarlamada yaşanan sorunlara çözümler üreten Engin Oytaç. Oytaç, hazırladığı projeyi Koç Holding`de avukat olarak çalışan arkadaşı Selim Keki`ye anlatır. Keki de, Stratejik Planlama Grubu`na... Proje ilgi görünce Koç Holding`le genç mühendis arasında ortak bir çalışma başlar. Projenin denenmesinde Kartal Migros, laboratuar ortamı oluşturur. İki yıl devam eden bu deneme başarı ile sonuçlanınca, şirketin kurulması kararlaştırılır.

Şirketin Genel Müdürlüğü`nü Ram Dış Ticaret`te Genel Müdürük yapan Mehmet Ali Neyzi üstlendi. Projenin fikir babası Engin Oytaç da Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevine getirildi. Oytaç, aynı zamanda şirkete yüzde 3 oranında ortak.

ABD`DE BİLE PATENTİ ALINDI
Koç Bilgi Grubu Başkanı Ali Koç, sistemin, daha önceki müşteri ilişkileri yönetimlerinden (CRM) ayrılan tarafının, birden fazla şirketi, birden fazla kredi veya üye kartıyla müşteriye hizmet verebilmesi olduğunu söyledi. Paro`nun ABD, Avrupa ve Türkiye`de patentinin alındığını kaydeden Koç, Üretici, perakendeci ve bankaların her birinin tek tek sahip olduğu müşteri alışveriş bilgilerini, güvenli bir altyapıda birleştirmeyi amaçlıyoruz. Burada hem banka, hem müşteri, hem üretici kazanacak. Şirketler milyonlarca dolar harcayıp oluşturacağı CRM yerine bizim altyapımızdan yararlanarak müşteriye erişebilecek diye konuştu.

İlk etapta 15-16 milyon dolarlık bir yatırımla hayata geçecek sistemin hedefler doğrultusunda işlemesi halinde 5-6 yılda kendini amorti edeceğini söyleyen Koç, burada 2.5 milyon üyeli Migros`un müşteri portföyünün önemli bir avantaj olduğunu kaydetti. Sistemin gerçek anlamda bireye yönelik pazarlama olduğuna işaret eden Koç, uygulamanın dünyada ilk ve tek olduğunun da üzerinde durdu. Tanı Pazarlama Genel Müdürü Mehmet Ali Neyzi de yılsonuna kadar 3 milyon üyeye ulaşmayı amaçladıklarını vurguladı.

KİŞİYE ÖZEL KAMPANYA
Peki sistem nasıl işliyor? Tüketici, Migros Club kartını ya da kredi kartlarını 2M ve 3M Migroslar`da sisteme ücretsiz olarak kaydettiriyor. Böylece yaptığı tüm alışverişler izlenebiliyor. Müşteri kasaya gelip bu kartlardan birini kullandığında sistem kendisini tanıyor ve kasanın önündeki panolarda ona özel reklam filmleri oynuyor. Ya da örneğin müşteri çocuk bezi almışsa ona, sisteme üye bir bebek mağazasında indirim yapılıyor. Mayo, şort gibi tatil malzemesi aldığında ise tatile çıkacağı düşünülerek indirimli tatil seçeneği sunuluyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!