Kleenex`ten Türkiye yatırımı

Güncelleme Tarihi:

Kleenex`ten Türkiye yatırımı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 21, 2005 11:57

Genel sağlık ve hijyen sektöründe faaliyet gösteren ve en fazla Kleenex kâğıt mendil markasıyla tanınan, ABD merkezli Kimberly-Clark, Türkiye`ye beş yıl içinde 120 milyon dolarlık bir yatırımla bin kişilik istihdam sağlamayı hedefliyor. Tüm dünyada 62 bin çalışanıyla Türkiye dahil 37 ülkede üretim yapan Kimberly-Clark`ın 2004 yılı cirosu 15 milyar doları aştı. Kleenex, Andrex, Huggies, Pull-Ubs, Kotex ve Poise gibi markaların yaratıcısı olan şirket, kâğıtta dünya, kişisel bakım ürün kategorisinde de Asya, Amerika ve Avrupa`nın birçok bölgesinde sektör lideri. Kimberly-Clark Kuzeydoğu Akdeniz Bölgeler Direktörü Ari Melamud, Türkiye, Kimberly-Clark için uzun vadede stratejik önem taşıyan bir pazar. Dünyada öncelikli yatırım alanı olarak belirlediğimiz altı ülkeden biri de Türkiye. Türkiye`yi gelecek dönemde çevre pazarlar için bir dağıtım merkezi haline getirmeyi planlıyoruz dedi. Kimberly-Clark, Türkiye pazarına ilk adımını 1999 yılında lokal bir marka olan Ovisan`ı satın alarak attı. 2000-2005 yılları arasında yaşanan ekonomik kriz dönemini stratejik planlama, pazar araştırmasıyla geçiren şirket aynı zamanda bu süre içinde lokal çocuk bezi markası Pedo`yu geliştirdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!