Oluşturulma Tarihi: Kasım 30, 2005 11:25
Amerika’nın dünyaca ünlü kahvaltılık mısır gevreği Kellogg’s, yüzde 50-50 ortaklık ile kurulan Kellogg’s Med şirketi tarafından Ülker-Kellogg’s markası ile Türkiye’ye girdi. Ortaklığa ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Ülker İstişare Konseyi Üyesi ve Grup Sözcüsü Metin Yurdagül, Ülker Grubu’nun dünyanın en büyük gıda devleriyle iç ve dış pazarlarda rekabet ettiğini, bu yarışın bazen yeni ortaklıklara, yeni yatırımlara vesile olduğunu söyledi. Yurdagül, Ülker Grubu ve Kellogg’s’un bir süredir işbirliği içinde olduğunu, Kellogg’s ürünlerinin Türkiye’de Ülker Grubu şirketlerinden Merkez Pazarlama tarafından dağıtıldığını vurgulayarak, “Önümüzdeki aylarda Ülker Kellogg’s’un mısır gevreği çeşitleri Ülker’in Besler fabrikasında üretilecek” diye konuştu. Ülker AR-GE ve İş Geliştirme Grup Başkanı Zeki Sözen de, dünyada kahvaltılık gevrek denildiğinde birçok Batılı ülkede, özellikle ABD ile İngiltere’de ilk ve belki de akla gelen tek markanın Kellogg’s olduğunu söyledi. Sözen, Ülker Grubu’nun dünyaca tanınmış birkaç firma ile işbirliği olduğunu belirterek, şunları kaydetti: “Kellogg’s gibi ABD’li ve yaklaşık 9.5 milyar
dolar cirosu olan bir dünya devi ile yüzde 50-50 ortaklığa gitmesi ve Ülker markasının dünyadaki büyük markalar listesinde önemli yeri olan Kellogg’s’s ile yan yana yazılması Ülker’e olan yüksek güvenin yanında ülkemize olan güveni de gösteriyor.” Sözen, ilk aşamada üretilemeyen ürünlerin ithal edileceğini ifade ederek, yatırımın, bina dahil maliyetinin 12-13 milyon
euro olduğunu kaydetti.