Oluşturulma Tarihi: Ocak 08, 2001 00:00
Hamburg Turizm Fuarı, 2001 yılı için Türkiye`yi kardeş ülke seçti. 30 milyon kişinin yaşadığı Kuzey Almanya`da bütün sokaklar, fuar alanı Türkiye logosu ile donatılacak.
Almanya`nın en büyük turizm fuarlarından biri olan Hamburg Turizm Fuarı, 2001 yılı için turizmde kardeş ülke olarak Türkiye`yi seçti. Her yıl turizmde kendine yakın gördüğü bir ülkeyi kardeş ülke ilan eden Hamburg Turizm Fuarı Yönetim Kurulu, bu yıl Türkiye`yi kardeş ülke ilan etti. Tur Operatörleri Derneği Genel Sekreteri Hüseyin Baraner, 30 milyon Almanın yaşadığı Kuzey Almanya`da, Hamburg Turizm Fuarı ile ilgili faaliyetlerin sürdüğünü belirterek, ``Hamburg Turizm Fuarı her yıl bir ülkeyi kardeş ülke ilan ediyordu. Bu yıl Öger Tours ve Turizm Bakanlığı Frankfurt Tanıtma Ataşeliği`nin gayretleriyle Türkiye kardeş ülke oldu`` dedi.
Neler kazandıracak?
Baraner, 200 bin kişinin ziyaret ettiği Hamburg Turizm Fuarı`nın 9-16 Şubat tarihleri arasında yapılacağına da dikkat çekerek, şunları söyledi: ``Türkiye`nin kardeş ülke ilan edilmesiyle Türkiye resmi olarak destek almaya hak kazandı. Bu sayede tanıtım ve lobi faaliyetleri hızlanacaktır. Türkiye, turizm sezonu öncesi Kuzey Almanya`da kolay tanıtım yapabilecek. Fuar boyunca, Türkiye`de Almanlara yazlık ev pazarlamasından, lobi faaliyetlerine, ılıcalardan, otellere kadar kapsamlı bir tanıtım yapılacak. Fuar yönetim kurulu bastırdığı 250 bin davetiye ve broşürde Türkiye logosunu da kullanacak. Kuzey Almanya`nın bütün sokakları kardeş ülke Türkiye afişleriyle donatılmaya başlandı. Fuar, kendisi için yaptırdığı radyo ve televizyon reklamlarında Türkiye`ye de yer veriyor. Her yerde Türkiye amblemi ve logoları yer alıyor. Yani Türkiye`nin ücretsiz reklamı yapılıyor.``
Halkla ilişkiler çalışmaları:
Türkiye`nin 2000 yılında paralı olarak yaptığı tanıtımın meyvelerini verdiğini de kaydeden Hüseyin Baraner, şöyle devam etti: ``Türkiye, bu fuarla bir bakıma Alman protokolünün içinde yer alacaktır. Bu başarı paralı değildir, bir emeğin, çalışmanın ürünüdür. Türkiye, paralı tanıtımın yanı sıra Avrupa`da halkla ilişkiler çalışmalarına da ağırlık vermelidir. Hamburg Turizm Fuarı`nda yapılan çalışma gibi, Avrupa`nın bütün ülkelerinde bu tip çalışmalar yapılmalıdır. Türkiye, Avrupa`da yaşayan Türk insanından tanıtım için yararlanamıyor. Almanya`da 10 binden fazla dernek var. Öğrenci, spor, yat, dernekleri gibi derneklerle ilgili halkla ilişkiler çalışması yok. Türkiye, bu tip çalışmalarda çok geride. Türkiye`deki sivil toplum örgütleri de tanıtım açısından Avrupa`da hiç etkin değil. Avrupa ile ilgili halkla ilişkiler çalışmalarında sivil toplum örgütleri harekete geçirilmelidir. Türkiye`nin devamlı olarak gündemde tutulması lazım.`` (FİNANSAL FORUM)