Kanal İstanbul’un artıları ve eksileri

Güncelleme Tarihi:

Kanal İstanbul’un artıları ve eksileri
Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2011 09:182dk okuma

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, dün “çılgın projem” olarak adlandırdığı projesini açıkladı

Haberin Devamı

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, dün “çılgın projem” olarak adlandırdığı projesini açıkladı.

Erdoğan, çılgın projesinin adının `Kanal İstanbul` olduğunu belirterek, ``İstanbul içinden deniz geçen iki şehre dönüşecek. Avrupa Yakası`nda Karadeniz ile Marmara arasında bir kanal açacağız. Kanalın Marmara girişi Silivri`den başlayacak`` dedi.

Peki bu projenin artıları ve eksileri neler:

Kanal İstanbul’un artıları

Avrupa Adası oluşacak:
Karadeniz ve Marmara ikinci kez birleşecek. Avrupa yakası ada olacak. İki yarımada ve bir adayla içinden deniz geçen tek şehir İstanbul olacak.

Gemi trafiği azalacak: Boğazdan günde geçen 150 gemi ikinci bir güzergah seçeneğine kavuşacak. Rahatlayan Boğaz, su sporları ve diğer etkinliklerle çekim merkezi olacak.

İŞTE ERDOĞAN`IN `ÇILGIN PROJESİ`... TIKLAYIN...

ÇILGIN PROJEYE ÇILGIN MALİYET! TIKLAYIN...

Felaket olasılığı azalacak:
Tanker trafiğinin azalmasıyla İstanbul’a büyük zarar verebilecek olan kaza olasılığı da azalacak.

Trafik güvenliği artacak: Doğal alan olan değişken ve ters akıntıları nedeniyle riskli bir geçiş alanı. Teknik arızada kaza olasılığı yüksek. Oysa Kanal İstanbul’da akıntı ve diğer doğal riskler yok.

Boğaz ekolojisi korunacak: Geçen gemilerin pervane seslerinden bıraktıkları atıklara kadar Boğaz’a verdikleri zarar azalacak. Balık ve diğer canlılara baskı azalacak.

Kanal cazibe merkezi olacak: Trakya’da ikinci bir İstanbul Boğazı olacak. Çevresindeki yatırımlarla bölge ekonomisi canlanacak.

Kanal İstanbul’un eksileri

Ekolojik etkisi: Karadeniz ve Marmara’yı ikinci bir kanalla bağlamanın iki deniz açısından nasıl bir etkisi olacağı bilinmiyor.

Trafiği azaltmayabilir: Montrö’ye göre transit gemilerin Boğazları kullanma hakkı kısıtlanamıyor. Türkiye tankerleri yeni kanalı kullanmaya zorlayamaz. Dev yatırım işlevsiz kalabilir.

Kenti boğabilir: Yeni kanalla birlikte kentin en bakir bölgeleri de yapılaşmaya açılacak. Ormanların bulunduğu Kentin Kuzey aksında oluşacak bir yapılaşma zaten nüfus baskısı altındaki kenti boğabilir.

Rant riski: Bölgede oluşacak ekonomik gelişim bölgedeki rant paylaşımını tetikler. Sosyal sorunlar oluşabilir.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!