Kağıthane’den Victoria’s Secret’a rakip çıktı

Güncelleme Tarihi:

Kağıthane’den Victoria’s Secret’a rakip çıktı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 14, 2007 10:42

Kağıthane’de üretim yapan Özgün İç Giyim, Amerika’da Victoria’s Secret’a rakip mağaza zinciri kuruyor. Reflections markasıyla Bulgaristan ve Romanya’da 8 mağazası bulunan şirket, Amerika’daki ilk mağazasını New Jersey’de lüks markaların bulunduğu bir mall’da, Victoria Secret’ın yanına 225 metrekarelik alana açıyor.

10 YILDIR SEKTÖRDE

1996’da sütyen üretimine başlayıp, Reflections markasını satın alan Mehmet Özgün, 10 yıldır bu markayla Türkiye’ye ve dünyanın pek çok ülkesine satış yapıyor. Şirket, son iki yıldır da mağazalaşma ve markalaşma yolunda adımlar atıyor. Mehmet Özgün, Reflection’ın hikayesini şöyle anlatıyor: “Aslında Türkiye’de 450 satış noktasında varız ve üst segment iç çamaşırı pazarının yüzde 50’sini elimizde bulunduruyoruz. Fakat markamız tanınmıyor. Yıldırım Mayruk, Cemil İpekçi, Cengiz Abazoğlu bizi tanımadan ürünlerimizi tavsiye ediyordu ama son tüketici bizi bilmiyordu. Biz de bir süre sonra markalaşma ihtiyacı hissetmeye başladık. Ve çözümü monobrand (tek marka) mağazalar açmakta bulduk. İki yılda, 8’i yurtdışında olmak üzere 16 mağaza açtık”

Reflections’un ilk mağazası Türkiye’de değil, Romanya’da açılmış. Satışlar çok iyi olunca ikinci, üçüncü ve dördüncü mağaza gelmiş. Özgün, Romanya’nın iç giyim sektörü açısından potansiyelinin yüksek olduğunu, 2008’de burada 2 mağaza daha açacaklarını belirtiyor. Bulgaristan’da da 3 Reflections mağazası bulunduğunu ifade eden Özgün, 2008 için iki yeni kontrat daha yaptıklarını belirtiyor.

MAĞAZALAŞMA ATAĞI

Yıllık 600 bin adet üretim yaptıklarını ve bunun yarısının dış pazarlarda satıldığını ifade eden Özgün, ürünlerinin İtalya, Yunanistan, Arabistan, Dubai, Mısır, İsrail, Almanya, Çek Cumhuriyeti gibi ülkelerde satıldığını ancak, mağazalaşmak için Doğu Bloku ülkelerini tercih edeceklerini söylüyor. Özgün, kısa vadede mağaza açmayı planladıkları ülkeleri ise şöyle sıralıyor: “Polonya’ya, Belarus, Ukrayna, Litvanya, Çek Cumhuriyeti.” Türkiye’de de hızlı bir mağazalaşma süreceklerinin altını çizen Mehmet Özgün, 2008’de mağaza sayısını da minimum 12’ye çıkaracaklarını sözlerine ekliyor.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!