Kadın ve gençlerle dünyada günlük gazete tirajı 450 milyona vurdu

Güncelleme Tarihi:

Kadın ve gençlerle dünyada günlük gazete tirajı 450 milyona vurdu
Oluşturulma Tarihi: Şubat 09, 2007 09:42

102 ülkedeki 18 bin gazete, 76 ulusal birlik, 12 haber ajansı ve 10 bölgesel ve uluslararası basın örgütünü temsil eden Dünya Gazeteler Birliği’nin araştırmasına göre, yazılı basın güçleniyor. Dünya genelinde hem kadınların hem de genç nüfusun gazete okuma oranlarında artış yaşanıyor. Bu artış ile birlikte tüm dünyada günlük gazete satışı 450 milyon adede ulaştı.

TEKNOLOJİNİN
gelişmesiyle birlikte internet medyasının yazılı basını olumsuz etkilediğine ilişkin genel düşüncenin tam tersine tüm dünyada hem gazete sayısı hem de yayınlanan gazetelerin tirajları artıyor. Dünya Gazeteler Birliği’nin (WAN) verilerine göre, dünyada gazete tirajları ve yeni çıkarılan gazete sayısı önemli oranda artış gösteriyor. Tüketimin az olduğu Kuzey Amerika ve Avrupa’da bile tiraj ve yeni gazete sayısında artış var. Merkezi Paris’te bulunan WAN’ın Dünya Basın Trendleri adlı raporuna göre, dünya genelinde hem kadınların hem de genç nüfusun gazete okuma oranlarında artış yaşanıyor. Bu artış ile birlikte tüm dünyada günlük gazete satışı 450 milyon adede ulaştı.

SATIŞLAR HER YIL ARTIYOR: Dünya Gazeteler Birliği (WAN), 102 ülkedeki 18 bin gazete, 76 ulusal birlik, 12 haber ajansı ve 10 bölgesel ve uluslararası basın örgütünü temsil ediyor. Dünya çapında parayla satılan ve ücretsiz olarak dağıtılan gazetelerin tirajları 2001’den 2005’e kadar yüzde 9.95, 2004-2005 arasında ise yüzde 2.36 oranında arttı. Parayla satılan gazetelerin satışı ise 5 yıl içinde yüzde 6.39 oranında artış gösterdi. Ücretsiz gazetelerin tirajında 2001’den 2005’e kadar yüzde 137’lik bir artış kaydedildi. 2001’de ücretsiz gazetelerin tirajı 12 milyon iken, 2005’te 28 milyona ulaştı. Tüm dünyada yayımlanan paralı günlük gazetelerin sayısı ilk kez 10 bini aştı. Paris merkezli WAN’ın CEO’su Timothy Balding, Gazeteler genelde düşünülenin aksine daha iyi işler yapıyor. Rakamlar, sektörün sağlıklı olduğunu ve diğer medya türlerinin rekabetiyle iyi başa çıktığını gösteriyor. Gazetelerin yok olacağını öngörme modası, tüketime dayanan gerçeklerle yalancı çıkarılıyor dedi.

180 MİLYAR DOLARLIK SEKTÖR: Balding, rakamların günlük gazete sayısında sessiz bir devrim olduğunu gösterdiğini kaydederek, Dünyada gazete sayısındaki bu büyüme, dijital medyaya takılı kalan piyasa yapıcılarca dikkate alınmadı. Gazete sayısı ve tirajındaki artış amansız bir şekilde devam ediyor. İlginin çoğu sanal gelişmeye odaklansa da, basılı ürünler aynı zamanda değişiyor. Basın, dünyada, radyo, outdoor, dergi, sinema ve internetten daha fazla reklam geliri olan 180 milyar dolarık bir sektörü temsil ediyor.

Türkiye’de gazete satışlarını Anadolu’daki okuyucu yükseltiyor

DÜNYADA kadın ve genç okurların ilgisi medya sektörüne olumlu yansırken, Türkiye’de de kadın ve genç okurlar ile Anadolu’daki okuyucu potansiyeli, tirajları yukarı doğru çekiyor. Türkiye’de, 2002 yılında 3 milyon 410 bin olan toplam gazete tirajı, yüzde 50’ye varan artışla 5 milyon 167 bine çıktı. Büyüyen pazarda Hürriyet, tirajı yanında pazar payını da yüzde 10.6’ya çıkardı. Hürriyet Gazetesi Pazarlama Grup Başkanı Sinan Köksal, Türkiye’de gazetelere duyulan ilginin arttığını ve gazetelerin önemli mecralar haline geldiğini belirterek, Tirajların artışı bunu gösteriyor. Gazeteler, gerek güvenilirlik, gerekse haber verme fonksiyonları açısından Türkiye’de önemini artırıyor dedi. Türkiye’de basının gücünü artırdığını ifade eden Köksal, gazete tirajlarındaki artışı okuyucuların gazetelere olan ilgisine bağladı. Köksal, gelecek yıllarda Türkiye’de gazetelerin tirajındaki büyümenin artarak devam edeceğini dile getirerek, genç ve kadın okurların gazetelere daha fazla ilgi göstereceğini vurguladı.

Hürriyet Avrupa’da en çok satan gazeteler ligine girdi

TÜRKİYE’nin lider markası Hürriyet Gazetesi, pazar günü ulaştığı 1 milyon 88 binlik tirajla Avrupa’da en çok satan gazete devleri ligine girdi. Hürriyet, Avrupa’da 1 milyonun üzerinde satış yapan Alman Bild, İngiliz The Sun, The Daily Mail ve Daily Mirror’ın yanında beşinci gazete olarak yerini aldı. Hürriyet, en son 6 Temmuz 2000’de 1 milyonluk tirajı yakalamıştı. O tarihten beri Türkiye’de bu tiraja ulaşan başka gazete olmadı. 2007 yılında, Hürriyet artık Avrupa liginde boy gösterecek duruma geldi.

6 YILLIK REKOR: Türkiye’de haftasonu verilen eklerin de etkisiyle gazetelerin okunma oranı artıyor. Bu da doğrudan satışları yükseltiyor. Hürriyet Gazetesi Pazarlama Grup Başkanı Sinan Köksal, haftasonu tirajını en fazla artan gazetelerden birinin Hürriyet olduğunu vurgularken, 4 Şubat Pazar günü 1 milyonluk barajın aşılmasının da bunun göstergesi olduğunu söyledi. Köksal’ın dikkat çektiği bir diğer nokta ise Hürriyet’in 2000 yılından bu yana Türkiye’de 1 milyonun üzerinde satış gerçekleştiren ilk gazete oluşu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!