Jet Fadıl`ın kaçırttığı Proton geri döndü

Güncelleme Tarihi:

Jet Fadıl`ın kaçırttığı Proton geri döndü
Oluşturulma Tarihi: Kasım 08, 2004 09:43

2000 yılında Türkiye temsilcisi Jet Fadıl nedeniyle yaşanan sıkıntılar sonrası faaliyetlerini durduran Malezyalı otomotiv üreticisi Proton, Türkiye otomotiv sektöründeki hareketliliği görerek geri dönme kararı aldı. Son 4 yılda yeni yatırımlarla tüm dünyada atağa kalkan Proton, iki yeni modelle Ulu Motor distribütörlüğünde Türkiye`de yeniden rekabete katılıyor


Malezyalı otomobil üreticisi Proton, Türkiye otomotiv sektöründeki hareketliliği görerek geri dönme kararı aldı. Önceki distribütörü Fadıl Akgündüz nedeni ile sıkıntılar yaşayan firma 2000 yılında Türkiye pazarından çıkmıştı. Geri dönme kararı aldıktan sonra Türkiye`den pek çok `taliplisi` çıkan firma, bir dizi görüşme sonrası Ulu Motor ile el sıkıştı.

Proton Türkiye`den ayrıldığı 2000 yılında İngiltere hariç Bati Avrupa pazarında da satış faaliyetlerine ara vermişti. Bu dönemde Proton boş durmadı, özellikle yeni ürün geliştirme, dünya çapında yeniden yapılanma, yeni üretim tesislerinin kurulması ve kurum kimliğinde değişiklikler üzerinde çalıştı. Yeniden yapılanma sonrası şirket, 2004 yılından itibaren dünya pazarlarına aktif olarak dönüş çalışmalarına başladı.

Proton sahipleri sahipsiz kalmayacak
Bu süreç sonrası Türkiye pazarına yeniden girme kararı alan Proton birçok firma ile görüştü ve sonunda Eylül ayında genel distribütör olarak Ulu Motor ile anlaştı. Ulu Motor yılsonuna doğru, 1998 ve 2000 yılları arasında Türkiye`de satılan 5 bini aşkın Proton`un sahiplerine servis ve yedek parça desteği vererek faaliyete geçecek. Ulu Motor, 2005 yılının ortalarına doğru bayileri aracılığıyla da satışa başlayacak.

İki yeni model ile merhaba diyecek
Ulu Motor, Proton ile hayli iddialı. İlk etapta Waja ve Gen 2 modelleri ithal edilecek. Proton 1983 yılında kurulmasının ardından Japon lisansı ile 1985 yılında üretime başladı. İlk ihracatını 1986 yılında yapan Proton bugüne kadar 50`den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdi. 1996 yılında 1 milyonuncu otomobili üreten Proton yine aynı yıl ünlü İngiliz mühendislik ve otomobil firması Lotus`u satın aldı. Lotus, 2000 yılından itibaren Proton için ürün ve teknoloji geliştirmeye ağırlık verdi. Bu dönemden sonra Lotus firma için yeni otomobiller yaratmaya başladı. İşte WAJA ve Gen 2 adlı yeni modeller bu çalışmaların bir ürünü. 1983`ten bu yana 2 milyar doların üzerinde yatırım yapan Proton`un 5 ülkede toplam 6 üretim tesisi var.

Gen 2`yi Lotus geliştirdi
Gen 2, James Bond filmlerinde geniş bir hayran kitlesi yaratan Lotus firmasının bir ürünü. Lotus, Proton tarafından satın alındığı 1996 yılından beri firma için özel modeller geliştiriyor. 2005 yılının ortalarına doğru ithal edilmeye başlanacak olan Gen 2 modelinde yer alan 108 beygir gücündeki 1.6 litrelik motor, 0-100 km/s hızlanmanı 12.6 saniyede tamamlayıp 190 km/s maksimum hıza ulaşılmasını sağlıyor.

Ulu Motor servis ve satış için düğmeye bastı
Ulu Motor, Proton`a önce servis ve yedek parça hizmeti verecek. Bu hizmetten, 1998-2000 yılları arasında Türkiye`de satılan Proton`lar yararlanacak. Satışa ise 2005`te başlanacak. Ulu Motor, bu hizmetler için gerekli teşkilatın kurulması çalışmalarına başladı. Ulu Motor`un kardeş şirketleri arasında yan sanayi üretimi, ticari araçlar için kasa imalatı, 2. el araç franchise uygulamaları, binek-ticari araç distribütörlüğü yapan firmalar yer alıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!