İstikbal’in 2005 ciro hedefi 1.5 milyar dolar

Güncelleme Tarihi:

İstikbal’in 2005 ciro hedefi 1.5 milyar dolar
Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 2005 09:24

İstikbal, Bellona, HES Kablo, Anadolu Finans, Boyteks, İstikbal Regina ile Deco Halı’dan oluşan İstikbal Grubu 2005’te 200 milyon dolar ihracat ve 1,5 milyar dolar ciro hedefliyor.

İstikbal Grubu’nun 2005 hedef ve yatırım planlarının açıklandığı toplantıda konuşan İstikbal Grubu Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mustafa Boydak, 2004 yılında 1,2 milyar dolar olan cirolarını yüzde 25 artışla 1,5 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Boydak, 2004 yılında 140 milyon dolar olan ihracat rakamını ise 200 milyon dolara çıkaracaklarını belirtti. 2004 yılında Türkiye’nin yakaladığı rekor büyümenin bir çok şirkette olduğu gibi kendilerini de olumlu etkilediğini kaydederek, 2004 yılını beklentilerin üzerinde iyi kapattıklarına dikkat çekti.

80 MİLYON DOLAR YATIRIM:

2004 yılında mobilya, yatak, tekstil ve metal alanlarında toplam 60 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını hatırlatan Boydak yeni yatırım planlarını ise şöyle aktardı:’Grubumuz bu yıl da yatırımlarına devam edecek. Çeşitli alanlarda toplam 80 milyon dolarlık ek yatırım planlıyoruz. Kayseri Organize Sanayi Bölgesi’nin yeni genişleme alanında toplam 300 bin metrekarelik 2 sanayi parseli daha satın aldık. Bu parsellerde mobilya, halı, sandalye ve aksesuar üretim tesisleri kuracağız. 2006 yılı içinde halıda Deco markası ile ihracat ağırlıklı üretime geçeceğiz. Ayrıca bir yıl içinde mutfak markamız İstikbal Regina’yı da büyüteceği.’

İSTİHDAMDA ARTIŞ:

Mustafa Boydak, şu anda 11 bin 500 kişiye istihdam sağladıklarını belirterek, ‘Yeni yatırımlarla birlikte 2006 yılına kadar bu rakamı 15 bine çıkarmayı hedeflediyoruz’ dedi. Boydak, sanayide yıllık ciro ve istihdam açısından Türkiye’de ilk 10 grup arasında bulunduklarını da kaydetti.

YENİ REKABET DÖNEMİ:

Avrupa Birliği (AB) sürecinde sektöre birçok Avrupalı firmanın girmesiyle rekabetin ciddi oranda artacağını, bununla birlikte pazarın da büyüyeceğine inandıklarını belirten Boydak, ‘Sadece ekonomik refah için değil, toplumsal barışı sürekli kılmak için de AB’ye girmeye ihtiyacımız var. Üyelikle birlikte Türkiye, yaşadığımız coğrafyada çok daha önemli bir denge unsuru olacaktır’ diye konuştu.

İstikbal sektörden daha fazla büyüdü

İSTİKBAL Mobilya Genel Müdürü Memduh Boydak, mobilya ve ev ürünleri sektörünün 2004’te oldukça canlı olduğunu pazarın yüzde 35-40 oranında büyüdüğünü söyledi. Boydak İstikbal’in Mobilya bölümünün ise yüzde 63 oranında büyüyerek, pazarın büyüme hızını geçtiklerini kaydetti. Pazar paylarının yüzde 25’lerde olduğunu söyleyen Boydak, ‘Mobilya grubu 2003’te 500 milyon dolar olan cirosunu 2004’te 815 milyon dolara çıkardı. 2005 yılı ciro hedefimiz ise 1 milyar dolar’ dedi. 70’in üzerinde ülkede İstikbal markasını taşıyan ürünlerin satıldığını söyleyen Boydak şöyle devam etti: ‘Markamızın dünya pazarlarında tanınırlığının hızla artması bizim için en büyük ödül. Önümüzdeki 5 yıl için önemli planlarımız ve hedeflerimiz bulunuyor. Yurt dışında 300 yeni satış noktasıyla markalaşma faaliyetlerimizi yoğunlaştırarak ihracatımızı ciromuzun yüzde 40’larına ulaştırmak ve bir dünya markası olmak en büyük hedefimizdir.’

Vücut ısısına duyarlı yatak

TOPLANTIDA ayrıca İstikbal’in ileri teknoloji kullanarak ürettiği Viscolex yataklar tanıtıldı. Viscolex yataklar vücut ısısına duyarlı, viscoelastik adı verilen yüksek teknolojili açık hücreli özel bir malzemeden üretiliyor. Yatakların başlangıçta sert olan yapısı, vücut ısısı ve basınca karşılık verecek yumuşaklığa ulaşarak her noktadan tam destek sağlama özelliğini taşıyor. Viscolex yataklar ayrıca aynı yatağı paylaşan çiftlerin hareketlerini birbirine iletmiyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!