Oluşturulma Tarihi: Aralık 10, 2002 10:303dk okuma
Twigy markalı taraftar terlikleri piyasaya çıkmadan tükendi. Numune olarak getirilenler bitti, 160 bin adetlik yeni partinin siparişi de daha yolda alındı. En büyük ilgiyi ise Beşiktaş`ın yıldızı Pascal Nouma terlikleri gördü
Dünyaca ünlü terlik markalarını Türkiye`ye getiren Terteks`in, Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray için ürettirdiği taraftar terlikleri kapışılıyor. 16 ile 20 milyon arasında satılan terlikler belki de kaşkol ve bereden sonra en fazla tercih edilen ürün olmaya aday. Ağustos`ta imzalanan lisans anlaşmalarının ardından deneme amaçlı getirilen ürünler bitti bile... Şimdi 160 bin adetten oluşan ilk büyük parti yolda. Bunu Aralık ve Ocak`ta satmayı planlayan şirket, en çok tutulan modelleri belirleyip ona göre yeni siparişler verecek.
Üç büyük kulüple yapılan anlaşmaya göre, 3 yıl boyunca taraftarın ev terliği, plaj terliği ve çocuk ayakkabısını Terteks verecek. Kulüpler bu anlaşmaya karşılık satış üzerinden yüzde 15 lisans hakkı alacak. Terlikler Çin`de üretiliyor. Ancak İtalya ve İspanya`ya sipariş verilen spor ayakkabılar da var. Hazırlanan 60-70 civarında model için kulüplerden onay alındı. Örneğin, Beşiktaş`ın logosunda Türk bayrağı olduğu için terliklerin tabanında kullanılmadı.
FANATİKLERE ÖZEL
Yılda 1.3 milyon çifte yakın terlik satan Terteks`in sahibi Sinan Öncel, Türkiye`nin nüfusu 65 milyon. 3 yılda rahatlıkla 5 milyon taraftara ürün satacak potansiyel var diyor. Bu sıralar en çok satan ürün ise Beşiktaş terlikleri. 2003`te kutlanacak 100. kuruluş yılı da kulübe ilgiyi bir hayli artırmış. Öncel, Beşiktaşlı yıldız Pascal Nouma`nın isminin yazıldığı terliklerin piyasaya sürülmeden siparişlerinin alınıp bittiğini söyledi. Terliklerin üzerinde sadece futbolcu isimler ya da kulüplerin kuruluş tarihleri yok tabii. Daha fanatikler için taraftarın dilinden düşürmediği sloganlar da var. Beşiktaş için, `Sen bizim herşeyimizsin`, `Onlar yokken Beşiktaş vardı`, `Yer siyah gök beyaz, şampiyon Beşiktaş` gibi. Ya da `Herkes bir gün Fenerbahçeli olacak`, `Burası Kadıköy, buradan çıkış yok`, `Yaşa Fenerbahçe`... Galatasaray için ise, `Herkes rütbesini bilecek`, `Galatasaray Galatasaray Cim Bom Bom`, `Tek büyük Galatasaray` yazılı ürünler var.
MODASI GEÇMEYEN ÜRÜN
Terteks`in ürünlerinin satıldığı Türkiye çapında 800 nokta var. Bunlar içinde marketler, butik, zincir, konfeksiyon, ayakkabı mağazaları mevcut. Bugüne kadar kitlesel ürün yapmadıklarına işaret eden Öncel, Daha çok büyük şehirlerde satıyorduk. Şimdi Anadolu`ya da yayılacağız. Üstelik bunlar kaldığı zaman modası geçecek ürünler değil. Futbol, modern çağın dini oldu. Taraftar ürünleri de dibi olmayan bir kuyu. Gurbetçiler var, yazın gelen turistler var. İlhan Mansız için gelen Uzakdoğulular var. Biz de işin kıyısından köşesinden tutalım diye düşündük diye konuştu.
HİSSELER DE UÇTU
Galatasaray derbisini kazanarak liderliğe yükselen Beşiktaş`ın hisseleri borsada yüzde 1.30 prim yaptı. İlk seansı, önceki kapanış değeri 32 bin liradan kapayan Galatasaray Sportif Sınai ve Ticari Yatırımlar AŞ hisseleri 2. seansta yerinde saydı. Beşiktaş Futbol Yatırımları Sanayi ve Ticaret A.Ş. hisseleri ise 19 bin 250 liradan 19 bin 500 liraya yükseldi. Borsanın günlük kaybı yüzde 4.39`u bulurken, Beşiktaş AŞ hisselerinin değerinde yüzde 1.30`luk artış kaydedildi. Beşiktaş Kulübü Başkanı Serdar Bilgili`nin hissedarı olduğu Arsan Tekstil hisselerindeki düşüş ise 2. seansta da devam etti.