Güncelleme Tarihi:
9-12 Haziran tarihlerinde İstanbul Tüyap Fuar Merkezin’de düzenlenecek Beauty Eurasia (Avrasya Güzellik) Fuarı Kore’den ABD’ye, Bulgaristan’dan Arjantin’ne 30 farklı ülkeden 300’in üzerinde katılımcıyı ağırlayacak. Fuar ile Türkiye’nin üs yapılarak, 800 milyar dolarlık dünya kozmetik sektöründen daha büyük pay alması hedefleniyor. TNT- İpekyolu Uluslararası Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Er bu yıl ilki düzenlenen Beauty Eurasia Fuarı’nın tanıtımına 2 yıl önce başladıklarının belirterek, tanınım için 30’u aşkın ülkede şirketlerle birebir görüşmeler yaptıklarını söyledi. Mahmut Er, Beauty Eurasia fuarının Türkiye’nin güzellik ürünleri ve kozmetik sektöründe bir geçiş ülkesi olmasına katkı sağlayacağını belirterek, ‘Türkiye coğrafi konumu sebebiyle hem Avrupa hem Asya hem de Ortadoğu için bir güzellik üssü olabilir.
20 BİN ZİYARETÇİ:
Er, fuara Türkiye’den 15 bin ziyaretçinin gelmesinin beklediklerinin belirterek şunları söyledi: ‘Hırvatistan, Kazakistan, Rusya, Dubai, Fas, Afganistan, Romanya, Azerbaycan, Gürcüstan, Türkmenistan ve Ukrayna gibi Avrasya’dan 40 ülkeden yaptığımız işbirlikleri sonucuc 5 binin üzerinde bireysel ve profesyonel ziyaretçiyi ağırlayacağız. Er katılımcı ve ziyaretçilerin geleceği diğer ülkeleri ise şöyle sıraladı: ‘Japonya, Arjantin, Avustralya, ABD, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya, İngiltere, Polonya, Bulgaristan, Kore, Tayvan ve Hindistan.’
12 BİN METREKARE ALAN:
12 bin metrekare kapalı alan üzerinde gerçekleştirilecek olan Beauty Eurasia’da renkli kozmetik, hammadde, ambalaj, private label (özel markalar), bakım ürünleri sergilenecek. Fuarda ayrıca firma tanıtımları, demonstaryonlar, saç şovları, yarışmaları ile yurtiçinden ve yurtdışından gelen güzellik sektörünün uzmanlarının konferans, seminerler ve atölye çalışmaları da sunacak.
Fuarla beraber Türkiye’yi tanıttık
‘BEAUTY Eurasia sayaseinde İstanbul’un, fuar destinasyonu olarak tanıtılması turizme de katkı sağlayacaktır’ diyen Er şöyle devam etti: ‘2-4 Mayıs tarihlerinde Beauty Erasia’nın tanıtımını Dubai’de yaklaşık 400 kişiye yaptık. Fuarın tanıtımı yanında Kültür ve Turizm Bakanlığının hazırlamış olduğu Türkiye ve İstanbul tanıtım filmlerini de kullanarak sunumlar yaptık. Yaptığımız tanıtımlarda ülke ve şehir tanıtımına da özen gösterdik.’.
Dünyadaki Pazar 800 milyar dolar
ER dünya kozmetik sektörünün 800 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğunu belirterek ‘Türkiye kozmetik pazarı ise 2 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. Bu rakamın yüzde 80’i ithalat. İhracat ise 100 milyon dolar. Avrupa pazarı güzellik ve kozmetik ürünleri açısından doymuşa yakın bir pazar. Türkiye, Orta Asya ise yeni gelişen pazarlar’ dedi.
Türkiye’de pazar her yıl yüzde 11 büyür
TÜRKİYE’de kişi başı kozmetik haracamalarının aylık 15 dolar civarında olduğunun belirten Er ‘Avrupa’da bu 50-75 dolar kadar. Türkiye’nin genç nüfusu kozmetik kullanımının artacağının bir göstergesi. 2008 yılına kadar pazarın her yıl yaklaşık yüzde 11 büyümesi öngörülmeke’ dedi.