İnternet iletişim isteğini artırıyor

Güncelleme Tarihi:

İnternet iletişim isteğini artırıyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 09, 2005 10:47

Gerilla Marketing kavramının yaratıcısı Jay Conrad Levinson, tüketicinin web sitesine ya da firmayla iletişim kurabileceği bir adrese yönlendirilmesinin, tüketicinin şirketle veya ürünle iletişim kurmaya yönelik isteğini artırdığını belirtti.
Online reklam pazarlama şirketi Medyanet tarafından önceki gün İstanbul`da düzenlenen İnternet ve sonsuza dek değişen pazarlama dünyası adlı toplantıda, Türkiye ve dünyada online reklamcılığın geleceği tartışıldı.
Doğan Gazetecilik İcra Kurulu Başkanı Hanzade Doğan ve Doğan Online İcra Kurulu Başkanı Orhan Göksal`ın ev sahipliğinde düzenlenen toplantıya, `Gerilla Marketing` kavramının yaratıcısı Jay Conrad Levinson da katıldı. Toplantının sürpriz konuğu olan Guerrilla Marketing International`ın CEO`su Jay Conrad Levinson, katılımcılara `internet ve pazarlama dünyası` üzerine deneyimlerini anlattı.

`Reklam, ilk adım oldu`
Levinson, Reklam, artık pazarlama kampanyalarının ilk adımı oldu. Tüketiciyi web sitesine ya da firmayla iletişim kurabileceği bir adrese yönlendirerek, geleneksel mecrada sunulabilenden çok daha fazla `bilgi`yi (broşürler, soru - cevap olanakları, vb.) ve `deneyim`i (oyunlar, demolar vb.) sunarak tüketicinin sizinle iletişim kurmaya yönelik isteğini artırmak mümkün. Satışı gerçekleştirmek ya da tüketicide algıyı değiştirmek bu aşamadan sonra çok daha kolay dedi.

Hızlı büyüyor
 Ineractive Advertising Bureau Başkanı ve CEO`su Greg Stuart, internet reklam pazarının bu yılın ilk altı ayında İngiltere`de yüzde 62, Amerika`da yüzde 26 büyüme yaşadığını belirtti. Türkiye`de ise ulaştığı tahmini değerle, pazar ortalamasının üstünde bir büyüme olduğu ifade edildi.

Anlık müdahale var
Toplantıda, Reklamcılar Derneği Başkanı Jeffi Medina ve Medyanet Genel Müdürü Kıvan Odabaşı da Türkiye`de ve dünyada internet reklamcılığının gelişimi üzerine görüşlerini anlattı. İnternetin, geleneksel mecralara karşı avantajlarının işlendiği toplantıda, interaktif, ölçümlenebilir, anlık müdahalelere uygun, her an için güncellenebilir, diğer mecralarla karşılaştırıldığında çok ekonomik olması gibi özelliklerinin yanı sıra, kampanyalarda, diğer mecralarla paralel veya farklı içerikte yayınlanması, örnek vakalarla anlatıldı.


`Liberalleşme, internet kullanımını artıracak`
Doğan Gazetecilik İcra Kurulu Başkanı Hanzade Doğan, toplantı sonrası televizyon kanallarına yaptığı açıklamalarda, Batı Avrupa`da internet penetrasyonu (kullanma yüzdesi) yüzde 57, Doğu Avrupa`da yüzde 19.6, Ortadoğu ve Afrika`da yüzde 21 iken, Türkiye`de sadece yüzde 8`lerde kalması üzücüdür. Tekel zihniyeti yüzünden Türkiye`de internet kullanımı hakettiği yere gelemedi dedi. Doğan, telekom sektörünün libarelleşmesi ile beraber pazarın da büyüyeceğini ve Türkiye`de internet kullanımının çok hızlı artacağını belirtti.

`Ortadoğu`dan da gerideyiz`
Hanzade Doğan, toplantıda yaptığı sunumda da internette reklam pastasının hızla büyüdüğüne dikkat çekti. Doğan şöyle konuştu:
Bugün Google ve Yahoo`nun reklam gelirleri Amerika`nın en büyük 4 televizyon kanalı, ABC, CBS ve NBC`nin toplam prime time gelirlerini yakaladı. Türkiye maalesef bu konuda Ortadoğu ülkelerinden bile geride. Ama biz grup olarak 1999`da girdiğimiz sektöre bağlılığımızdan kriz günlerinde bile vazgeçmedik diye konuştu.

`Reklam pazarı büyüyor`
Medyanet portföyündeki sitelerin toplam aylık tekil ziyaretçi sayısının 6 milyon civarında olduğunu belirten Doğan, şunları söyledi:
Dünyada gazete tirajları sadece yüzde 4 büyürken internet kullanımı yüzde 20 oranlarında büyüdü. TV reklam pastası yüzde 4.8, gazete yüzde 4.4 büyürken, internet yüzde 32 büyüdü. 1985 yılında Amerika`daki top 20 TV show toplam hanelerin yüzde 50`sini yakalarken, bugün en başarılı show bile en fazla yüzde 10`u yakalayabiliyor. Çünkü internet jenerasyonu hem okumaya hem de televizyon seyretmeye daha az vakit ayırıyor. Bu gerçekler bizi çok çok önemli bir yere götürüyor. O gerçek de müşterinin velinimet olduğudur.


Veri tabanında 14 milyon ziyaretçi var
Doğan Online bünyesinde kurulan online reklam pazarlama şirketi Medyanet, Doğan Medya Grubu`na ait tüm web siteleri ve portalların reklam satış - pazarlamasını gerçekleştirmesinin yanı sıra, gruba ait olmayan profesyonel site ve portalları da pazarlıyor.
Türk internet kullanıcılarının büyük çoğunluğuna ulaşabilen tek online reklam pazarlama şirketi olan Medyanet, veri tabanında bulunan 14 milyon ziyaretçi, bu ziyaretçilerin profil bilgileri ve kullanım alışkanlıklarını reklam verenlerin hizmetine sunuyor. Bu portalların aylık toplam görüntülenme sayısı 500 milyonu aşmakta.


Adobe ve Apple`ın pazarlama ortağı
Adobe ve Apple Pazarlama Ortağı `Guerrilla Marketing International` Başkanı Jay Conrad Levinson, tarihin en iyi satan pazarlama serisi olan `Guerrilla Marketing` ve 30 ayrı kitabın da yazarı. Kitapları dünyada 14 milyon adet satıldı. `Gerilla` kavramı pazarlama alanını o kadar etkiledi ki, kitapları 41 dile çevrildi ve dünyanın pek çok yerinde MBA programlarında okutuldu.
Levinson, Microsoft Small Business Council (Microsoft Küçük İşletmeler Konseyi) içinde yer alıyor. Guerrilla Marketing, kitaplar, teyp kasetleri, videolar, bir CD-ROM, bir internet sitesi ve küçük işletmeler için interaktif bir pazarlama destek sistemi olan online pazarlama aracı `The Guerrilla Marketing Association`dan oluşuyor. Levinson, on yıl boyunca Berkeley`de University of California`nın bir bölümünde `guerrilla marketing` konularında eğitim verdi.
Aynı zamanda, L. Walter Thompson`da Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak Amerika`da ve Leo Burnett Reklam`ın Yönetim Kurulu üyesi ve Creative Direktörü olarak Avrupa`da bu tarz pazarlama usullerini bizzat uyguladı.

Köşe yazarı
Kendisi Entrepreneur Magazine için aylık köşe yazıları, Inc. Magazine için makaleler ve Microsoft web sitesinde aylık olarak yayınlanan online köşesinde yazılar yazıyor.
Ayrıca, Netscape, America Online, Fortune Small Business ve Hewlett-Packard gibi internet web sitelerine köşe yazıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!