Oluşturulma Tarihi: Nisan 11, 2006 12:04
Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, 2005`te Türkiye`de toplam gazete tirajlarının yüzde 11 arttığını belirterek Türkiye`nin Avrupa`nın en fazla gazete satılan beşinci ülkesi olduğunu söyledi.
Hürriyet Gazetesi`nin 2005 yılı bilançosunun açıklandığı toplantıda konuşan Vuslat Doğan Sabancı, Türk ekonomisindeki olumlu gelişmelerin medya sektörüne de yansıdığını kaydedetti. Sabancı, Hürriyet`in 2005`te net kârının yüzde 222`lik artışla 87.6 milyon YTL olarak gerçekleştiğini söyledi.
Gazetenin halka arz edildiği ilk günden bu yana en fazla kazandıran şirketlerden biri olduğunu belirten Sabancı, Hürriyet`in, 14 yılda, İMKB - 100 Endeksi`nin yüzde 487 üzerinde getiri sağladığını kaydetti.
Hürriyet`in reklam gelirlerini toplam pazar büyümesinin üzerinde artırdığını belirten Sabancı şunları söyledi: 2005 yılında toplam reklam yatırımı
dolar bazında yüzde 38 arttı. Bu oran milli gelir artışının 2 katından fazladır. 2005 Türkiye reklam pazarı nominal yüzde 24 büyürken gazeteler yüzde 27 büyüdü.
Reklam geliri yüzde 28.5 büyüdüSabancı şöyle devam etti:
Hürriyet`in reklam gelirleri ise her iki ortalamayı da geçerek yüzde 28.5 büyüdü. Böylece geçen yıl basın reklamları içindeki payını yüzde 41.5`e, tüm reklam sektöründeki payını ise yüzde 15.2`ye çıkardı. Gelirlerimiz ise 585 milyon YTL`ye ulaştı.
Sabancı, Türk medyasının Brezilya ve Romanya`dan sonra Rusya`yla birlikte dünyanın en hızlı büyüyen 3. pazarı olduğunu kaydetti. Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök de Türkiye`de gazete okuma oranının düşük olmadığını, birçok AB ülkesinden daha yüksek olduğunu söyledi.