Güncelleme Tarihi:
Bu yıl başında Samsung ile yollarını ayıran Anadolu, dünyanın en büyük televizyon üreticilerinden biri olan Çinli Hisense televizyon markasını Türkiye pazarına getirdi. Antek Genel Müdürü Serdar Güray, Hisense ile el sıkıştıktan sonra 5 bin düz ekran TV sattıklarını, henüz hiç reklam yapılmadan ulaşılan bu rakamın yıl sonuna kadar 10 bine çıkacağını söyledi.
Elif ERGU / VATAN GAZETESİ
Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan’la farklı vesilelerle biraraya geldiğimizde ‘yenilikleri’ konuşuruz. Ve her zaman da söz yeni TV’lere gelir. Son yıllarda Özilhan’la her buluşmamızda sonra “Evdeki TV’yi değiştirmeliyiz” diye düşünmüşümdür. Anadolu Grubu 5 yıldır ev elektroniğinde Samsung markasıyla yol alıyordu. Geçtiğimiz ilkbaharda Anadolu Grubu’yla Samsung’un yolları ayrıldı ve kısa bir süre sonra da Anadolu Grubu’nun Çinli Hisense markasıyla el sıkıştığı duyuldu. Hisense hem Çin’de hem de Amerika’dan Avusturalya’ya kadar yayılmış dev bir marka. Hedefleri dünya markası olmak. Düz ekran TV satışlarında dünya 5’incisi.
Antek Teknoloji’yi kurdu
Otomotiv, finans, içecek, gıda, ve sağlık sektörlerinde faaliyet gösteren markaları olan Anadolu Grubu da Samsung’la yollarını ayırdıktan sonra Hisense ile el sıkışarak bu alandaki iddiasını devam ettirme konusunda kararlılığını ortaya koydu. Dün Hisense’nin Türkiye’ye gelişiyle ilgili basın toplantısı vardı. Anadolu Grubu elektronik sektöründeki iddiasını sürdürmek için yine geçtiğimiz aylarda çatısı altında Antek Teknoloji Ürünleri Paz. ve Tic. A.Ş’ kurdu. Dün yapılan toplantıda Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, Anadolu Grubu Otomotiv ve Elektronik Grup Başkanı Kamil Eser, Antek Teknoloji Genel Müdürü Serdar Güray, Hisense Grup Başkan Yardımcısı Dr. Lan Lin ve Hisense Avrupa Genel Müdürü Catherine Fang da vardı.
Antek Genel Müdürü Serdar Güray, Türkiye’deki TV satışlarıyla ilgili şu bilgileri verdi: “Türkiye’de 2009 yılında 1 milyon 100 bin adet olan düz ekran TV satıldı. Bu yıl Ağustos sonu itibariyle 925 bin rakamına ulaşıldı. Ve halen 825 bin adet tüplü TV satıldı. Geçen yıla göre düz ekran TV satışlarında yüzde 36’lık artış var. 2010 yılı sonunda 1 milyon 500 bin adet düz ekran TV satışının gerşekleşeceğini düşünüyoruz. LED TV satışları şu anda çok yüksek değil ancak önümüzdeki yıl LED ekranlarda da yüzde 20’lik artış olmasını bekliyoruz.”
Anadolu Grubu, Hisense ile el sıkıştıktan sonra 5 bin düz ekran TV satışını da gerçekleştirmiş. Henüz hiç reklam yapılmadan ulaşılan bu rakamın yıl sonuna kadar 10 bine çıkacağını söyleyen Güray, “2010 ısınma yılımız, 2011’de yüzde 4’lük pazar payını hedefliyoruz” dedi.
60 BİN ÇALIŞANI 19 ÜLKEDE TESİSİ VAR
HISENSE’İN Çin’de 41 yıllık bir geçmişi var. Hisense’den Dr. Lan Lin’in verdiği bilgilere göre, şirket yüzde 15’lik pazar payıyla Çin’de düz ekranda lider.
60 bin çalışanı, 19 ülkede de tesisi var. Hisense’nin dünyada düz ekran satışlarında yüzde 5’lik payı var. Hisense Türkiye’de mağaza açmayacak, zincir mağazalarda satılacak. CarrefourSa ve Metro’larda Hisense satışları başladı.
2009 yılı cirosu 8.2 milyar dolar olan Hisense’in Avustralya, Avrupa, İsrail ve Amerika’dan sonra Anadolu Grubu ile birlikte Türkiye’de de başarılı olmayı hedeflediklerini ifade eden Dr. Lan Lin, bu hedefle Anadolu Grubu’nun da tecrübesi ile, uzun vadeli bir işbirliğine adım atmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi.
HISENSE ÜRETİM TESİSİ KURABİLİR
TOPLANTIDA Tuncay Özilhan da kısa bir konuşma yaptı. Özilhan, farklı sektörlerde faaliyet gösterdiklerini dayanıklı tüketim ve ev elektroniği sektöründe faaliyet göstermeye de kararlı olduklarını anlattı. Hisense’yle uzun süreli işbirliği hedeflediklerini de anlatan Özilhan, bir soru üzerine de ileride Hisense’nin Türkiye’de bir üretim merkezi de kurabileceğini söyledi. Hisense’den Dr. Lin de , İstanbul’un bölgedeki en büyük şehir olduğunu, tedarik zincirleri yönüyle de cazip olduğunu söylerken, “Hükümet yetkililerinin de temasları var, ileride Hisense Türkiye’de üretim tesisi kurabilir” dedi.
Özilhan, Türkiye’de hızla artan sayıda yapılan toplu konut projelerine de Hisense markasıyla girebileceklerini aktarırken, “Artık toplu konut projelerinde beyaz ve kahverengi eşyalı teslim oranı artıyor. Internet alt yapısı ve TV gibi hizmetler de verebiliriz. Bunları halen oteller için yapıyoruz” dedi