Güncelleme Tarihi:
DÜNYANIN en büyük bira markalarından birisi olan Heineken’da CEO’luk görevine Ekim ayında başlayacak olan Heineken İcra Kurulu üyesi Jean François van Boxmeer, Türkiye’de bira pazarının büyük ölçüde Efes tarafından kontrol edildiğini, bu nedenle kısa dönemde Türkiye’de üretim yapmayı düşünmediklerini söyledi.
KISA DÖNEMDE OLMAZ:
Avrupa Şampiyonlar Ligi sponsorluğu anlaşması imzalamak için Türkiye’ye gelen Boxmeer, imza töreni sonrası gazetecilerin sorularını yanıtladı. Türkiye pazarına bira ihraç ettiklerini ve geçtiğimiz ağustos ayından beri Türkiye’de bulunduklarını belirten Boxmeer, ‘Türkiye’de fabrika kurmayı düşünürmüsünüz’ sorusuna şu yanıtı verdi: ‘Türkiye’de Efes, pazarı ağırlıklı olarak kullanıyor. Efes tanıdığımız, farklı pazarlarda temasta olduğumuz uluslararası bir şirket. Bir şirketin bu kadar etkili olduğu bir pazara kısa dönemde bir fabrika kurmayız.’
KAPIYI KAPATMADI:
Boxmeer, bu sözlerin Heineken’in Türkiye’ye hiç bir zaman fabrika kurmayacağı anlamına gelmediğini, Türkiye bira pazarında çok büyük potansiyel bulunduğunu söyledi. Boxmeer, ‘Türkiye’de Efes’le ortak olarak üretim ve dağıtım yapmayı düşünmez misiniz’ sorusuna ise gülerek, ‘Bugün bunları konuşmak istemiyorum. Bu soruyu cevaplamayacağım’ yanıtını verdi.
2010’A KADAR SPONSOR:
Avrupa Şampiyonlar Ligi’nin sponsorluğunu 10 yıldır Amstel markası ile yürüten Heineken, bu kez kendi markasını öne çıkarma kararı aldı. Dün İstanbul’da yapılan uluslararası toplantıda, Heineken’in 2009 yılı sonuna kadar Şampiyonlar Ligi sponsoru olduğu açıklandı. Sponsorluğa ilişkin anlaşmayı UEFA CEO’su Lars-Christer Olsson ile birlikte imzalayan Hollandalı Heineken’in İcra Kurulu Üyesi Jean François van Boxmeer, Böylesine büyük bir organizasyonda üst segment markamız olan Heineken’i tanıtacağız’ dedi. Lars-Christer Olsson ise, bir Heineken markası olan Amstel ile geçtiğimiz 10 yılda Şampiyonlar Ligi sponsorluğu alanında çok güzel bir ilişki sürdürdüklerini belirterek, ‘Amstel, bizim en iyi ortaklarımızdan biriydi. Şimdi bu iyi ortaklığın aynı çatı altında bulunan Heineken ile süreceğine eminim’ dedi.
Pazarın dörtte üçü Efes’in
TÜRKİYE’de bir yıl içinde kişi başına 11, toplam olarak ise 810 milyon litre bira tüketiliyor. Türk bira pazarının 4’te üçten fazlası Efes markaları tarafından kontrol ediliyor. Efes İçecek Grubu, Efes Pilsen, Efes Dark, Efes Light, Efes Extra, Efes Gold, Miller, Becks, Foster’s gibi bira markalarının üretimi ve dağıtımını yapıyor. Türk bira pazarında Efes’ten sonra Tuborg markası etkili konumda bulunuyor. Yerli bira pazarında üst gelir grubuna hitap eden Premium biraların toplam bira pazarı içindeki payı sadece yüzde 2.5 civarında bulunuyor. Türkiye’de kişi başına yıllık bira tüketimi 11 litre iken, Avrupa ülkelerinde ortalama olarak yılda kişi başına 70 litre bira tüketiliyor. Türkiye’de kişi başına bira tüketiminin henüz düşük olması Türk bira pazarının potansiyelini ortaya koyuyor.