Harem-Kartal hızlı trene kavuşuyor

19.02.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

Yılan hikayesine dönen Harem-Kartal arası raylı sistem projesinde son noktaya gelindi. Uzun süredir yapılacak-yapılmayacak tartışmaları süren projede artık bakanlık onayı bekleniyor.

Harem-Kartal Hızlı Raylı Toplu Taşıma Sistemi projesi uzun süre İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Karayolları Genel Müdürlüğü arasında yaşanan sorunlar yüzünden rafta kaldı. Hatta yakın zamana kadar projenin tamamen iptal edildiği söylendi. Ancak şimdi İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Karayolları Genel Müdürlüğü arasındaki sorun aşıldı. Proje prosedüre göre Bayındırlık Bakanlığı’na onay için gönderildi. Bakanlıkla, belediye arasındaki görüşmelerin olumlu geçtiği ve imza aşamasına gelindiği belirtiliyor.

İlk olarak Bedrettin Dalan’ın belediye başkanlığı döneminde gündeme gelen raylı sistemin E-5 karayolu’nun üzerinden geçmesine Karayolları Genel Müdürlüğü uzun yıllardır izin vermiyordu. Karayolları raylı sistemin yolun iki tarafından geçmesini önerirken, belediye kamulaştırma bedeli yüksek olacağı için bunu kabul etmiyordu. Bu yüzden proje çıkmaza girmişti. Ali Müfit Gürtuna yönetimi sonunda, raylı sistemin karayolunun orta şeridinden geçmesi yönünde. Karayolları Genel Müdürlüğü’nü ikna etti. Böylece proje, ilk vizesini almış oldu.

Asya rahatlayacak
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, projeye Bayındırlık Bakanlığı onay verirse hemen ihaleye çıkılacağını belirtiyor.

Harem’den başlayıp, E-5 Karayolu’nun 10 metre genişliğindeki orta şeridini kullanarak, önce Kartal’a daha sonra ise Tuzla’ya uzatılacak. Harem-Kartal Raylı Sistemi, Asya yakasının trafiğine önemli bir rahatlama getirecek. Toplam uzunluğu 22 kilometre olan hat daha sonra Tuzla’ya kadar uzatılacak. Hattın kuzeyde ise Kurtköy Havalimanı’na bağlanması tasarlanıyor.

Harem-Kartal Hızlı Raylı Toplu Taşıma Sistemi projesinin avam projesi Kanadalı SNC-Lavalin firması tarafından yapıldı. Projede, saatte ortalama 34 bin yolcunun taşınması hedefleniyor. Toplam 13 istasyonu bulunacak sistem, 132 vagona göre tasarlandı. Vagonların maksimum hızı saatte 35 kilometre olacak. Projenin toplam maliyeti ise 550 milyon dolar olarak tasarlanıyor.

Büyükşehir belediyesi bu projeyi öncelikle yap-işlet devret modeliyle gerçekleştirmek istiyor. Eğer bu mümkün olmazsa, kendisi dış kredi sağlayarak, yap-işlet-devret olarak hayata geçirme niyetinde.

Koç ilgili
Projenin Karayollarından vize alması, gözü uzun yıllardır bu projede olan şirketleri de harekete geçirdi. Koç Holding’in inşaat şirketi Garanti-Balfour beatty A.Ş. bu projeyle ilgilenen şirketlerin başında geliyor. Eski adı Garanti Koza olan ve İngilizBalfour Beatty’yle işbirliği yapan şirketin, hattın avam projesini hazırlayan Kanadalı SNC Lavalin ile konsorsiyum yapmaya hazırlandığı piyasalarda konuluyor. Konsorsiyumun önemli üyelerinden birisinin ise Suudi Caravan ailesinin sahibi olduğu Sağlam İnşaat olacağı belirtiliyor.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.031 TL        
BORSA
998 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.013 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.