Oluşturulma Tarihi: Nisan 24, 2002 09:14
Burger King Genel Müdürü Yorgancıoğlu, maliyette en büyük kalemi oluşturan kiraların ya TL`de sabitlenmesi ya da
dolar bazında olanlarda indirim yapılması gerektiğini söyledi.
Fast Food sektörünün uluslararası markalarından Burger King, bundan sonra Türkiye`deki stratejisinde karlı büyümeye dikkat edecek. Türkiye`de 24 ilde 109 restoran ile faaliyet gösteren Burger King, bundan sonra açılacak her restoranta karlılık ve mevki kriterlerini arayacak. Yeni Burger King`lerin bulunacağı mevkilerin, şirketi karlı kılacak özelliklere sahip olması gerektiğini belirten Genel Müdür Galip Yorgancıoğlu, Bana göre, büyük şehirlerde olmamız gereken ama olmadığımız yerler var. Yeni restoran açarken ilk arayacağımız şart uygun yerlerin karlılığı olacak. Bu iki şart ne zaman bir araya gelirse, büyüme o zaman olacak şeklinde konuştu. `Uygun mevki` kavramının hem araçlar, hem de yayalar açısından ele alınacağını belirten Yorgancıoğlu, araçların kısa süreli park edebilecekleri ve `drive - thru service/arabaya servis` imkanı olan yüksek trafik noktalarının olduğu şehir içinde merkezi noktalarının tercih edileceğini belirtti.
Kiralar gözden geçirilecek
Karlılığı artırmak için atılacak ikinci bir adımın ise tasarruf tedbirlerinden başlayacağına değinen Yorgancıoğlu, bu kapsamda restoran kiralarının gözden geçirileceğini belirtti. Maliyet kalemlerinin en büyük kısmının restoran kiralarından oluştuğunu vurgulayan Yorgancıolu, Kiraları ya sabit bir TL rakamına dönüştürmeye çalışacağız, ya da dolar bazında olanlarda indirim yapılmasına çalışacağız dedi.
Alım gücü gerileyen Türk tüketicisinin Burger King tercihinden vazgeçmesini beklemediğinin altını çizen Galip Yorgancıoğlu, ürünlerinin çok lüks olmadığını savundu. Buna karşın krize karşı başlattıkları `dokuz doyuranlar` adlı kampanyayla tüketicinin yanında olmayı sürdürdüklerini dile getiren Yorancıoğlu, Karides, Hot Dog gibi dokuz farklı mamülü bir milyona yeme imkanı sunarak, her türlü tüketici kitlesine ulaştığımızı düşünüyoruz. Dolayısıyla her ne kadar kaliteden, servisten ve hijyeninden dolayı bir maliyeti olsa da, alım gücü düşük tüketicelere servis verebileceğimizi düşünüyoruz açıklamasında bulundu.