Güncelleme Tarihi:

ABD’li hazır giyim devi GAP International Sourcing (GIS), Avrupa, Kuzey Afrika ve Orta Asya’dan Sorumlu GAP Akdeniz Genel Müdürlüğü’nü yürüten Günsan Çetin’i GAP International Başkan Yardımcılığı’na getirdi. Günsan Çetin, hazır giyim sektöründe bu kadar tepeye tırmanan ilk Türk kadın yönetici oldu. Çetin, GAP’ın yıllık 6.5 milyar dolarlık satın alma operasyonundan sorumlu dört başkan yardımcısından biri olarak görev yapacak. Çetin, bundan böyle GAP’ın mağaza operasyonları dışında, tüm satın alma ve üretim stratejilerinde doğrudan söz sahibi olan birkaç kişi arasında yer alacak.
GAP International Sourcing’in (SIG) Satın Alma Grubu’nun dünyadaki diğer üç başkan yardımcısı ise Hongkonglu, Hintli ve Güney Koreli. Sorumlu olduğu bölgede 120 kişilik bir ekiple birlikte çalışan Günsan Çetin, yeni görevini İstanbul’dan yürütecek.
TÜRKİYE ÖDÜLLENDİRİLDİ:
GAP International’ın Başkan Yardımcılığı’na birine getirilmesinin kendisi için de sürpriz olduğunu söyleyen Çetin, ‘Türkiye’de hiç kimsenin ümidini yitirmemesi gerekiyor. Bu başarıyi benim tek başıma bir yerlere gelmem değil, bütün ekibim ve iş ortaklarımızın başarısının GAP tarafından ödüllendirilmesi olarak görüyorum’ dedi. Çetin, GAP’ın bu atamayla Türkiye’nin potansiyelinin ve Türk ekibinin başarısının farkında olduğunu da gösterdiğini sözlerine ekledi. Tüm dünyada tekstil ve konfeksiyon sektörünün zor günler geçirdiği bir ortamda GAP’ın Günsan Çetin’i Başkan Yardımcılığı’na getirmesi, ABD hazır giyim devinin bölgeden ve özellikle Türkiye’den beklentilerinin büyüklüğünün bir göstergesi olarak yorumlanıyor.
9 YILDIR GAP’TA:
Mühendisliği bırakarak hazır giyim sektörüne adım atan Günsan Çetin, daha sonra kendi markasından vazgeçerek, uluslararası devlerin Türkiye alımlarını yapmaya başladı. 1996’da satın alma ofisi olarak kurulan İstanbul’u 2002’de GAP’ın bölgedeki satın alma merkezi haline getiren Günsan Çetin, kısa sürede İstanbul’u GAP’ın üretim üssüne dönüştürme başarısını gösterdi.
6.5 MİLYAR DOLARLIK ALIM:
ABD hazır giyim devi GAP, tüm dünyada yılda ortalama 6.5 milyar dolarlık satın alma operasyonu yapıyor. Türkiye’den konfeksiyon olarak 300 milyon dolarlık, kumaş olarak da 100 milyon dolarlık mal satın alıyor. Günsan Çetin’in sorumlu olduğu ülkelerdeki yıllık alım miktarı ise toplam 550 milyon doları buluyor.
Günsan markasını maziye gömdü
MAKİNA mühendisi Günsan Çetin, ABD’de moda tasarımı, üretimi ve satışı konusunda eğitim aldıktan sonra, 1984’de kendi adını taşıyan ‘Günsan’ markasıyla kadın dış giyimine girdi. 1988 sonunda ABD’li satın alma organizasyonu AMC’de müşteri temsilcisi olarak işe başladı. 1989’da AMC Türkiye Genel Müdürü olunca kendi şirketini kapatarak, Günsan markasını maziye gömdü.
GAP, Türkiye’de 50 üreticiyle çalışıyor
DÜNYA genelinde 3 binin üzerindeki mağazasında GAP, Banana Republic ve Old Navy markalı ürünleri satan GAP Int. Türkiye’ye 1996 yılında İstanbul Ofisi’ni kurarak adım attı. Henüz Türkiye’de mağazası bulunmayan GAP, Türkiye’de 50’ye yakın Türk üreticiyle çalışıyor. Günsan Çetin’in sorumlu olduğu bölgede çalıştığı üretici sayısı ise kumaşçılar dahil 100 civarında. GAP, Türkiye’den Banana Republic markası için katma değeri yüksek ürünler, çoğunlukla da aksesuarlar alıyor. GAP’in Türkiye’den alımlarının da son yıllarda katma değeri yüksek ürünlere doğru kaydığı belirtiliyor. GAP, hem Türkiye’de hem bölgedeki alımlarında başta İtalya olmak üzere Avrupa modasını takip ediyor.
Çetin’in bölgesindeki 13 ülkede üretim var
GÜNSAN Çetin, üç yıl önce GAP’ın Kuzey Afrika, Orta Asya ve Doğu Avrupa’dan Sorumlu GAP Akdeniz Genel Müdürlüğü görevine atanmıştı. Gösterdiği başarı üzerine Günsan Çetin’in sorumlu olduğu ülkelerin sayısı hızla arttı. Çetin’in sorumluluk bölgesine, İngiltere ve İtalya’nın da aralarında bulunduğu tüm Avrupa ülkeleri ve İsrail de eklendi. GAP, Çetin’in sorumlu olduğu bölgedeki 13 ülkede üretim yapıyor. İleride Çetin’in sorumluluğundaki bölgede üretim yapılacak ülke sayısının artırılabileceği belirtiliyor.
Yakında Türkiye’de GAP mağazası açılabilir
DÜNYADA 3 binin üzerinde mağazası bulunan GAP, önümüzdeki yıllarda Avrupa’daki mağazaları Türkiye merkezli ofisinden daha fazla desteklemeyi planlıyor. Bunun hem Türkiye hem de bölgedeki diğer üretici ülkeler için olumlu sonuçlar yaratacağı tahmin ediliyor. Türkiye’de tanınan bir marka olmasına rağmen henüz mağazası bulunmayan GAP, önümüzdeki yıllarda yüzde yüz kendisi gelmese de değişik mağazacılık modelleriyle Türkiye’ye girmeyi planlıyor. Günsan Çetin’in önemli bir göreve getirilmesi de bunun işaretlerinden biri olarak yorumlanıyor.
Günsan Çetin kimdir?
GAP International Sourcing’in (GIS) Satın Almadan Sorumlu yeni Başkan Yardımcısı Günsan Çetin, 1955 İstanbul doğumlu. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Makina Mühendisliği’nden mezun olduktan sonra Afşin Elbistan Termik Santralı’nda saha mühendisi olarak çalışma hayatına atıldı. ABD’de tekstil konusunda dizaynır eğitimi aldı. 1984’te kadın dış giyimine girdi. 1988’de ABD’li AMC’de müşteri temsilcisi olarak çalışmaya başladı. 1989’da AMC Türkiye Genel Müdürü olunca kendi işyerini kapattı. 1996’da ise ABD’li hazır giyim devlerinden GAP’in Türkiye temsilciliğini üstlendi. 2002’de GAP International Sourcing (GIS), Doğu Avrupa, Kuzey Afrika ve Orta Asya’dan Sorumlu GAP Akdeniz Genel Müdürlüğü’ne getirildi. Daha sonra sorumluluk bölgesine Avrupa’nın tüm ülkeleri ve İsrail de eklendi. Ağustos ayı başından itibaren de GAP International’ın satın almadan sorumlu Başkan Yardımcılığı’na atandı.