Google, nereden para kazanıyor?

15.11.2006 - 12:03 | Son Güncelleme :

İnternetin önde gelen arama motorlarından Google’ı, Türkiye’deki <ımg hspace="10" src="http://i.bigpara.com/i/55big/bilgisayarlaptopnotebook.jpg" align="left" vspace="5">internet kullanıcılarının yüzde 90’ının tercih ettiği bildirildi.

Google Türkiye Müdürü Erem Karabey, arama motorunun gücünün gittikçe kuvvetlendiğini, bunu daha iyi hale getirmeye çalıştıklarını bildirdi.

Karabey, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bir tez çalışması sonrasında arama motoru olarak ortaya çıkan ve ardından ticari bir ürüne dönüşen Google’ın bugün 9 bin 400’e yakın çalışanının bulunduğunu, son 4 çeyrekteki gelirlerinin toplamının 10 milyar doları bulduğunu ifade etti.

Google’ın, dünyadaki 1 milyar internet popülasyonunun neredeyse yarısını kullandığı bir ürüne dönüştüğünü kaydeden Karabey, bu noktaya arama motorundaki güçleriyle geldiklerini vurguladı. Karabey, Bu noktaya gelişimizi arama motorunun ilintili doğru bilgiyi doğru sıralama ve doğru yapıda getirebilmesine borçluyuz. En büyük gücümüz budur dedi.

Google’ın dünyadaki tüm bilgiyi organize etmek, bu bilgiyi erişilir ve kullanılır hale getirmek misyonuyla çalıştığını anlatan Karabey, geçmişte internette tam bir kaos olduğunu, Google’ın buna bir düzen getirerek en kısa yoldan bilgiye erişim olanağı sunduğunu kaydetti. Karabey, Altyapımız iyileşiyor. Arama motorumuzun gücü gittikçe çok daha kuvvetleniyor ve daima bunu daha iyi hale getirmeye çalışıyoruz diye konuştu.
     
GOOGLE, İLİNTİLİ REKLAMLARDAN KAZANIYOR

Karabey, Google’ın reklam gelirleri ve faaliyetleri konusunda da bilgi verdi. Google’da arama yapıldığında, sol tarafta istenilen sonuçların, sağ bölümde ise 4 satırlık reklam içerikli ilintili bilgilerin yer aldığını anımsatan Karabey, sağ bölümdeki ilintili reklamların Google’ın gelirlerinin yüzde 99’unu sağladığını kaydetti.

Erem Karabey, Türkiye’deki reklam harcamalarının kırımına bakıldığında, reklam harcamalarının yüzde 38’inin televizyonlara gittiğini belirtti.

Türkiye’deki 16,5 milyon internet kullanıcısının medya kullanımına bakıldığında ise kullanıcılarının yüzde 37’sinin televizyona, yüzde 22’sinin internete zaman ayırdığını ifade eden Karabey, bu nedenle internetin reklam verenler için önemli bir fırsat yarattığını söyledi.
     
KULLANICILARIN TAKDİRİNE MAZHAR OLMAYA ÇALIŞIYORUZ

Karabey, arama motorlarının elinde tuttuğu bilgileri ulusal konularda hükümetlerle paylaşıp paylaşmadığı konusundaki soruyu yanıtlarken, her mecranın hukukun altında olduğunu, internetin de bir hukukunun bulunduğunu belirtti.

Karabey, İnternet hukuksuzluğun olduğu bir yer değil. Kişiler suç işlemediği sürece her yerde rahat olmalılar dedi.

İnternette arama yapanların sistemde bir takım izler bıraktığı, bunun kullanıcılarda endişeye neden olup olmadığı sorusu üzerine de şunları söyledi:

Soru işareti oluşan bir kitle var ama bu tamamen zeminsiz. Google, son kullanıcılarının bilgilerini kimseyle paylaşmaz. Google’ın gülümseyen yüzünü devam ettiriyoruz. Biz her arama ihtiyacında bir tercihiz aslında. Kullanıcıların takdirinize mazhar olmaya çalışıyoruz. Güven ilişkisi ilk kuruluştan beri kullanıcılarla var ve kullanıcılar sonuna kadar bize güveniyor. Google, kullanıcıların güvenine hiçbir zaman halel getirmez.
     
EN ÇOK ARANANLAR...

Erem Karabey, Google için Türkiye’nin ilgi çekici bir ülke olduğunu da vurguladı. Türkiye’de 16,5 milyon internet kullanıcısı, 2,5 milyon ADSL bağlantısı bulunduğunu anımsatan Karabey, Türkiye’de geniş bant internet erişimi arttıkça Google’ın kullanımının daha da artacağını ifade etti.

Türk Ulusu internette ve internet vazgeçilmez bir mecra diyen Karabey, Türkiye’de kullanıcıların yüzde 90’ı arama motoru olarak Google’ı tercih ediyor. Herhangi bir ürün ve hizmet satın almak istediklerinde birinci tercihleri Google oluyor. Daima Google’da bir araştırma yaptıktan sonra ürüne temayül ediyorlar dedi.

Karabey, kullanıcıların Google’da en çok neyi aradıklarına ilişkin soruyu yanıtlarken, bu konuda periyodik olarak neler arandığının listesini açıkladığını ifade etti. Karabey, şöyle devam etti:

İlk onda, her zaman özellikle kişilerin kendi ürün ve hizmet kullanımlarıyla ilgili aramaları var. Türk sanatçıları var ilk on içine giren.

Özellikle yatırımla ilgili konularda çok arama var. En çok aranan kelime denilince onu açıklayamıyoruz ama SSK kelimesi en çok aranan kelimelerden birisidir. Konjonktüre ve zamanın ruhuna göre konular daha çok aranıyor. Şu zamanlarda arabalarla ilgili aramalar en üst sıralarda.
     
TÜRKÇE TOOLBAR HİZMETE GİRDİ

Google Türkiye Müdürü Karabey, Google’ın yeni oluşturulan Türkçe toolbarının da hizmete girdiğini bildirdi. Toolbar konseptini en ileri noktaya taşıyan şirket olduğumuza inanıyoruz diyen Karabey, yeni toolbarın, kullanıcının tercihlerine göre ayrıştırılabilen pek çok fonksiyonun yanı sıra en kısa zamanda arama ve Google dünyası içinde kullanılan ürünleri getirebilen fonksiyonlara sahip olduğunu vurguladı.

Maile erişimin yanında diğer Google ürünlerine kolayca erişim sağlayan toolbarlarda normalde bir arama motoru bilgisi, yanında hava durumu bilgisi bulunduğunu dile getiren Karabey, internet kullanıcılarının Google’ın Türkçe toolbarını denemelerini tavsiye etti.


Suat Karabıyık / MİLLİYET


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
998 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.008 TL        
EURO
1.017 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.