Godiva’yı alan Ülker şimdi de Uno’yu aldı

Güncelleme Tarihi:

Godiva’yı alan Ülker şimdi de Uno’yu aldı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 08, 2008 10:13

2007 yılını dünyanın en önemli çikolata markalarından Godiva’yı 850 milyon dolara alarak kapatan Ülker, 2008 yılına da yeni bir satın almayla merhaba dedi. Ülker, Türkiye’nin ilk ambalajlı ekmek markası olan Uno Ekmek’in yüzde 50’sini satın aldı. Ülker satın almayı dün akşam piyasalar kapandıktan sonra kısa bir açıklama ile duyurdu. Açıklamada “Türkiye’de 23.500 çalışanı bulunan Yıldız Holding şirketlerinden Ülker Bisküvi’nin yüzde 10 iştiraki olan Fresh Cake Gıda’nın, Unmaş Unlu Mamuller (UNO Ekmek) ve Doruk Unlu Mamuller (Komşu Fırın) şirketlerinin yüzde 50’şer oranındaki hisselerini satın aldığı” belirtildi. Aynı açıklamada satınalma işleminin 75 milyon dolara mal olduğu duyuruldu. Yani Ülker, bu satın alma için UNO hisselerinin yüzde 50’sine 37.5 milyon dolar ödeyecek. Ülker yetkilileri bu ortaklık sonrası UNO yönetiminin kendilerine geçip geçmediği hakkında resmi bir açıklama yapmadı. Ancak 7.5 milyar dolar cirolu Ülker’in, UNO yönetimini almasına da kesin gözüyle bakılıyor.

1990’da kurduğu şirketini Doğuş’a satıp geri almıştı

UNO ekmeğin oldukça ilginç bir hikayesi var. Hasip Gencer, 1990 yılında kurduğu UNO’yu 1997 yılında Doğuş Grubu’na satmıştı. 2003 yılında ise risk sermayesi şirketi Turkven Private Equity’nin yüzde 50 ortaklığı ile tekrar satın almıştı. Gencer, kısa bir süre önce Turkven’deki hisseleri de satın alarak şirketin tamamına sahip oldu. Gencer’in un sektörüyle ilgisi çocukluk yıllarına dayanıyor. Çocukluğunun geçtiği Tekirdağ’da babasının ortağı olduğu un fabrikasında çalışan Gencer, süt sektöründeki profesyonel deneyiminin ardından 7 Eleven’da yönetici olarak çalıştı ve 1990 yılında ani bir kararla işten ayrılarak Türkiye’de ilk kez ambalajı ekmek üretmeye başladı. TÜBİTAK’la birlikte çok sayıda proje geliştiren Gencer, una folik asit ve demir ekleyerek zengin ekmek üretimini de Türkiye’de ilk kez yapan isim oldu. Gencer’in hedefi mahalle fırınlarında da markalı ekmek satışı yapmaktı. Uno, mahalle fırınlarına hamur, donmuş veya yarı pişmiş ekmek dağıtımı yapmaya hazırlanıyor.

Ambalajlı ekmeğin % 75’ine sahip


  • Uno, Türkiye’deki ekmek pazarının en sofistike oyuncusu.


  • Geleneksel fırınlar dışında sektörde ciddi bir rakibi yok.


  • İnovatif bir şirket, yeni ürünler geliştiriyor, agresif pazarlama yapıyor. Kentli, yüksek gelir grubuna yönelik imajı çok iyi.


  • Ankara fabrikasıyla 2008 ve sonrası kapasitesini artıracak.


  • Yedi ayrı temel grupta üretim yapıyor.


  • 146 araçtan oluşan benzersiz bir frigofrik dağıtım zinciri var.


  • Ambalajlı ekmek pazarının tek başına yüzde 75’ine sahip.


  • Bİm, Carrefour, Dia, Gima, Kiler, Kipa, Maxi, Metro, Migros, PM, Real, Şok, Tansaş, Bizim Toplu Tüketim, Endi, Pehlivanoğlu, Özdilek, Championsa gibi bütün büyük marketlere ürün veriyor.
  • Haberle ilgili daha fazlası:

    BAKMADAN GEÇME!