Güncelleme Tarihi:

De Noirmont, yaptıkları araştırma çalışmaları sonucunda Gima’nın kendilerine daha çok ‘değer’ katacağına karar verdiklerini belirterek, ‘Gima ile süpermarket konseptini geliştirebileceğimizi düşündük. Ulusal kapsamda 30 şehirde yer alıyordu. Mağaza konsepti de bize daha uygundu. Satış noktalarının konumları, büyüklükleri ve ciro büyüme potansiyeli açısından Gima bizim için doğru seçimdi’ diye konuştu.
2 TEMEL HEDEF:
De Noirmont, Gima’nın satın alınmasının ardından iki temel hedef doğrultusunda çalıştıklarını dile getirdi. Kısa vadeli hedefin ciroyu artırmak ve uzun vadeli hedefin ise 2006 baharında işleyişe geçecek olan GimaSa konseptini oluşturmak olduğunu kaydeden de Noirmont, şöyle devam etti: ‘Kısa vadeli hedefi gerçekleştirmeye başladık. Alınan ilk kararlar doğrultusunda temmuz ayı cirosunu geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 5 ila 10 arasında artırdık. Carrefour olarak yılda 100 milyon dolardan fazla yatırım gerçekleştirmeyi hedeflediyoruz.’
BAŞKA SATIN ALMA YOK:
Migros-Tansaş görüşmelerine de değinen de Noirmont, söz konusu görüşmelerin Migros ve Carrefour’un Türk pazarını canlandırma görevini üstlendiklerini gösterdiğini savundu. Noirmont, ‘Migros, Tansaş’ı satın alırsa pazarda bir numara olacak. Bu durumda siz yakın zamanda zincir bir mağaza satın almayı düşünüyor musunuz?’ sorusu üzerine ise şu anda Türkiye’de başka bir satın alma düşünmediklerini söyledi.
ORGANİK BÜYÜME:
De Noirmont, Wal-Mart’ın CarrefourSa ile görüştüğü yönündeki haberlere ilişkin soruya ise şu yanıtı verdi: ‘Her gün birçok dedikodu dolaşıyor. Türkiye, büyüme hızı en fazla 5 ülkeden biri. Bütün şirketler Carrefour dahil birçok şirketle görüşme yapabilir. Ama biz organik olarak, mağaza açarak büyümek istiyoruz.’
İsim ya Champion ya Gima olacak
LUC De Noirmont, Gima’nın satın alınmasından sonra hangi isimle devam edileceğine yönelik soruya ilişkin isim konusunda şu anda net bir şey söyleyemeyeceğini belirtti. De Noirmont, ‘İsim, ya Champion ya Gima olacak. Süpermarket konusunda yerel boyuta gereken önemi vermek istiyoruz. Bizim için ismin ötesinde konseptin içeriği önemli. Süpermarket formatını, tüketicilerin ihtiyaçlarını dikkate alarak Türk şirketi formatına sokmak istiyoruz’ dedi.