Fransız Sephora’ya ’kriz’ yaradı

Güncelleme Tarihi:

Fransız Sephora’ya ’kriz’ yaradı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 11, 2010 09:46

Haberin Devamı

Yurtdışında ücret karşılığı sunulan cilt bakımı ve makyajı Türkiye’de ücretsiz veren Fransız Sephora, Türk kadınlarını tavladı. Sephora Türkiye, Noel avantajı yaşayan Avrupa’daki rakiplerine bile fark attı. LVHM Grubu, yatırım konusunda Türkiye’yi öncelik listesine aldı.

Unitim Holding’le beraber 2007’de Türkiye pazarına geri dönen, 2010’dan itibaren ise yoluna tek başına devam etme kararı veren Fransız Sephora’ya ’kriz’ yaradı.

Türk kadınlarını, diğer ülkelerde ücret karşılığı sunulan ’cilt bakımı’, ’makyaj’ gibi servisleri ücretsiz olarak sunarak ve özellikle temizleyici gibi ürünlerde yüksek fiyattan kaçan ama cildi için kaliteden de vazgeçmeyenleri ’yüzde 50’ye varan indirimli ’private label’larıyla tavlayan Sephora, bu sayede Avrupa’daki rakiplerine de fark attı. Avrupa pazarının en iyi satış rakamlarını yakaladığı Noel döneminin canlılığına rağmen Sephora Türkiye, bu yıl hedefini açık ara gerçekleştiren tek ülke oldu. Avrupa’da sistemin en yeni üyesi olmalarına ve Noel gibi bu pazarların en yüksek satış rakamına ulaştıkları dönem katıldığında bile çift haneli hedefin üzerine çıkan tek ülke olduklarına dikkat çeken Sephora Türkiye Genel Müdürü Beyhan Figen, “Bu yüzden LVHM Grubu yatırım konusunda Türkiye’ye öncelik verme ve destek kararı aldı” dedi.

Mağazada agresif olacağız

Sephora’nın yeni hedefi ise yılda minimum 4 mağaza açmak. Bu sayının 6’ya da çıkabileceğini belirten Figen, ilk aşamada İstanbul, Ankara ve İzmir’de büyüyeceklerine, önümüzdeki yıldan itibaren Bursa, Antalya, Adana, Mersin gibi şehirlere açılacaklarına dikkat çekti. Figen, “Şu anda mağaza sayımız 8 ama kâr etmeyen mağazamız yok. Mağaza açma konusunda artık gerçekten agresif olacağız. Bugüne kadar AVM’lerde büyüdük ama İzmir’de ilk cadde mağazamızı da açacağız” diye konuştu.

Temizleyicide yok sattık

Krize rağmen mağazalarındaki müşteri trafiğinde bir gerileme olmadığını hatta alışveriş sepeti büyüklüğünün yüzde 15 arttığını aktaran Figen, şunları söyledi:

“Bizim sektörümüz mutluluğu en ucuza satan alabileceğiniz alan. Sephora’da özellikle private label ürünlerimiz krizde çok işe yaradı. Müşteri anti-aging, nemlendirici gibi ürünlerde selektif ürünlerden vazgeçmedi ama özellikle temizleyici ve makyaj ürünlerinde kendi markalı ürünlerimizde satışlar çok arttı. Çünkü 60-100 TL’lik farları yüzde 50 daha ucuz satabiliyoruz. Kriz döneminde far, ruj, allık gibi 50’den fazla renk seçeneğinden oluşan dev bir paleti bile 90 TL’ye sattık ve inanılmaz bir satış rakamına ulaştık.”

Daha ucuzunu bulana ödeme yapılıyor

Beyhan Figen, önümüzdeki yıl ’makyaj derslerine’ de başlayacaklarını açıkladı. Türkiye’de müşterilerin yakın çevrede Sephora’da satılan bir ürünü daha ucuza bulduğunda aradaki farkı ödediklerini aktaran Figen, bu sayede krize rağmen müşteri kaybı yaşamadıklarını belirtti.

Çılgın indirimde 3 TL’ye kalem, 5 TL’ye ruj

Sephora, haftasonunda ’çılgın’ bir indirime de başladı. Yılda 2 kez düzenlenen ve 2 hafta süren bu indirimde fiyatların yüzde 50’yi geçen oranlarda düştüğünü söyleyen Beyhan Figen, “İlk 3-5 gün mağazalarda büyük bir yoğunluk oluyor. 3 TL’ye kalem, 5 TL’ye ruj bulmak mümkün” dedi.

Tatlıcı Tombak franchise ile büyüyecek

TatlIcI Tombak, büyümesini franchise sistemiyle sürdürüyor. Türkiye genelinde 35 şehirde 50 şubesi bulunan Tatlıcı Tombak, özel franchise koşulları sunuyor. Sisteme giriş bedeli 30 bin TL olarak belirlenirken tüm franchise’lardan aylık 200 dolar sistem kullanım payı alınıyor, dekorasyon ve donanım için metrekare birim fiyatı olarak 800 ile 1.000 TL arasında değişiyor.

Sarar’da paro’lulara özel indirim

Yüzde 30 Sarar indirimine, bu sezon paro kart sahiplerine özel fırsatlar ekleniyor.

Sarar’ın ürünlerini tercih eden paro kart sahipleri, indirimin yanı sıra yüzde 15 tutarında paropuan kazanıyor.

3.49 TL’ye kış fırsatı

Ev dekorasyonunun öncü markalarından Praktiker, özel dekorlu kupalarını 3.49 TL’den satışa sundu. Praktiker kupalarda farklı karikatürler, kalp motifleri hatta ajanda baskıları yer alıyor.

Eskisini getirene yenisi indirimli

Tefal Shop’larda 28 Şubat’a kadar geçerli olacak kampanyayla eski tavasını getirenler Tefal tavaları 20 TL, tencereleri 40 TL, eski düdüklü tenceresini getirenler Clipso’yu 100 TL indirimle alabilecek.

Kipa’da yüzlerce ürün sadece 1 TL

KİPA düzenlediği yeni kampanya kapsamında 14 Ocak’a kadar bulaşık deterjanından kağıt peçeteye, içli köfteden temizlik ürünlerine kadar yüzlerce ürünü 1 TL’ye satacak. Kampanyaya dahil ürünler arasında sabun, peçete, bulaşık deterjanı, Coca-Cola, ıslak havlu, margarin, kağıt havlu, çamaşır suyu ve tıraş köpüğü bulunuyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!