Güncelleme Tarihi:

Ford ve IG Metall sendikası, gönüllü ayrılmaları teşvik eden tazminatlarla, kademeli emeklilik düzenlemeleri ve emeklilere yönelik mali koruma paketi üzerinde uzlaştı.
Yaklaşık 11 bin 500 kişinin çalıştığı Köln tesislerinde 2027 sonuna kadar 2 bin 900 pozisyonun kaldırılması planlanıyor. Anlaşma, binlerce çalışanın katıldığı işyeri toplantılarında açıklandı.
En dikkat çekici maddelerden biri, Ford Almanya'nın olası bir iflası durumunda bugüne kadar korunmasız olan emeklilere, ABD'deki ana şirketten mali destek sağlanması oldu. IG Metall’in uzun süredir dile getirdiği bu risk, yeni düzenlemeyle bertaraf edilmiş oldu.
Ford, geçen yıl kasım ayında işten çıkarmaları açıklamış, ardından mayıs ayında Köln’de ilk kez greve gidilmişti. Üyelerin yüzde 93,5’i grev kararı için oy kullanmıştı. Bu süreçte sendika, zorunlu işten çıkarmaların 2032’ye kadar yasaklanmış olması sayesinde güçlü bir pozisyondaydı. Ancak iflas gibi senaryolarda bu garantilerin geçerliliği sınırlı kalacağı için yeni anlaşmayla bu durum da yeniden şekillendirildi.
Yeni anlaşmaya göre, öncelikle tüm gönüllü ayrılma seçeneklerinin değerlendirilmesi şartıyla, yeterli sayıya ulaşılamaması durumunda zorunlu işten çıkarmalar mümkün olabilecek. Ancak bu hükmün yürürlüğe girebilmesi için IG Metall üyelerinin tatil sonrası yapılacak oylamada onay vermesi gerekiyor.
Ford Köln IG Metall Sözcüsü David Lüdtke, “Artık çalışanların geçim korkularını hafifleten gerçek bir güvenlik ağına sahibiz” derken, Genel İşçi Temsilcisi Benjamin Gruschka da, “Oluşturulan paketle herkes için güvenli bir zemin hazırladık” ifadelerini kullandı.
Ford yetkilileri, gönüllü ayrılanlar için ödenecek tazminatların otomotiv sektöründeki ortalamaların oldukça üzerinde olacağını açıkladı. Ayrıca yatırımcıya devredilecek bölümler için de net kurallar belirlendi. Gruschka, mesleki eğitimin ve genç çalışanların istihdamının 2032’ye kadar garanti altına alındığını da vurguladı.
Ford Almanya, zor bir dönüşüm sürecinden geçiyor. Şirket, Köln'de içten yanmalı motorlu araç üretimini sonlandırarak 2 milyar euroluk yatırımla tesisi elektrikli araçlara dönüştürdü. Ancak 2023’te üretimi duran Ford Fiesta’nın yerini alan Explorer ve Capri modelleri şu ana kadar beklentileri karşılayamadı.