Oluşturulma Tarihi: Mayıs 24, 2002 08:433dk okuma
Betek Boya ve Kimya Sanayi A.Ş. Genel Müdürü Tayfun Küçükoğlu, 2001 yılında, sektör
dolar bazında yüzde 41,5 küçülürken Betek olarak yüzde 8 büyüme kaydettiklerini ve sektörde pazar liderliğine ulaştıklarını belirtti.
Küçükoğlu, düzenlediği basın toplantısında, Betek`in geçen yılcirosunu 37,5 trilyon liradan 79,3 trilyon liraya çıkardığını ve sektörde birinciliği elde ettiğini söyledi. 1998 yılında kurulan firmanın ilk yıllarda beton katkıları alanında faaliyet gösterdiğini, 1993 yılında inşaat boyaları alanına adımını attığını anlatan Küçükoğlu, Alman boya şirketi Caparol`un 1996`da Betek`e yüzde 15 oranında ortak olduğunu, 1998`de bu ortaklık payını yüzde 25`e çıkardığını dile getirdi. Küçükoğlu, piyasaya yeni ürünler sunduklarını, ilk silikonlu boyayı çıkardıklarını belirterek, Silikonlu ürünler sektörün en revaçta boyaları. Yeni ürünlerimizin sektör tarafından benimsenip taklit edilmesiyle bütün ülkemize mal olmuştur dedi. Sektörün profesyonelleri olan toptancı, bayi ve boyacılarla bütünleşmeye çok önem verdiklerine işaret eden Küçükoğlu, 1993-2000 yıllarında sektör yüzde 10 büyürken Betek`in yüzde 396 büyüme sağladığını belirtti.
-İLK 150 KURULUŞ-
Kriz döneminin tehlike ve fırsat anlamına geldiğini dile getiren Küçükoğlu, şunları kaydetti: 2001`de krizin fırsat tarafına baktık. 2001 yılını atılım yılı olarak planlamıştık. Eleman sayımızı yüzde 20 artırarak 547`ye çıkardık. Yatırımlarımızı öne çektik. Gebze`de 103 dönümlük sanayi arazisi satın aldık. Burada modern üretim tesislerimizin temelleri atıldı. Agresif satış politikamıza devam ettik. Şubat, mart, nisan ayında yaptığımız satışlarda 4 trilyon zarar ettik ama en az 50 trilyon liralık güven kazandık ve sektörde birinci olduk. Ülkede gelişen ilk 10 şirket arasında gösterildik. 2001 sonu itibariyle ilk 150 kuruluş içinde olmamız kesin. Küçükoğlu, kriz döneminde Türkiye`nin ilk silikonlu iç cephe boyası Alpina Silan`ı piyasaya sunduklarını ve bu üründen 11,2 trilyonlira ciro elde ettiklerini kaydetti. Küçükoğlu, Sektör dolar bazında yüzde 41,5 küçülürken Betek olarak yüzde 8 büyüme kaydettik. 2001`de sektörde pazar liderliğine ulaştık diye konuştu. Balkanlar, Türk Cumhuriyetleri ve Rusya başta olmak üzere 750 milyon nüfusun yaşadığı 36 ülkenin geniş bir pazar potansiyeline sahipbulunduğuna dikkati çeken Küçükoğlu, Bu ülkelere markamızı yerleştirmek, bölgede güç haline gelmek istiyoruz dedi.
-FİLLİ BOYA MARKASI-
Soruları da yanıtlayan Tayfun Küçükoğlu, Filli Boya markasının Betek ve Caparol adının önüne geçmesinin kendi tercihleri olduğunu, bunun pazarlama stratejisi olarak kendilerine kolaylık getireceğine inandıklarını söyledi. Küçükoğlu, bir soru üzerine, üretim ve tesis yatırımlarının 15 milyon dolar, 1997 yılından bu yana yaptıkları reklam yatırımlarının ise 14 milyon dolar olduğunu kaydetti. Halka açılmayı şu anda düşünmediklerin, bunu orta vadede planladıklarını duyuran Küçükoğlu, Sermaye yapısı açısından şu anda böyle bir ihtiyacımız yok diye konuştu. Küçükoğlu, Gebze`deki yatırımlarıyla ilgili olarak da toplam yatırım tutarının 30 milyon dolar olduğunu, bunun finansmanını çok uygun kredi anlaşmalarıyla yaptıklarını kaydetti. 2001 yılındaki ihracatlarının 8 milyon dolar olduğunu belirten Küçükoğlu, Şu anda Gürcistan, Azerbaycan pazarında bir numarayız. 2005 yılına kadar 40 milyon dolar ihracat hedefliyoruz dedi.