Oluşturulma Tarihi: Temmuz 26, 2005 10:55
Türkiye`deki ısıtma ve klima pazarının önde gelen markalarından olan Ferroli Türkiye, Ferroli Grubu`nun Avrupa`daki en hızlı ve en yüksek ivmeyle büyüyen firması oldu. Ferroli Türkiye, yüzde 133 ciro artışıyla Avrupa`daki 17 Ferroli şirketi içerisinde `en iyi performans gösteren` şirket unvanını kazandı. Şirket 2004 yılındaki bu ciro artışıyla yüzde 45`lik bir büyüme elde etti. Ferroli Türkiye`nin elde ettiği bu başarılar sonucu Ferroli Türkiye Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Çetin Çakmakçı, Ferroli Grubu`nun 5 kişilik yönetim kuruluna girdi.
Ciroda hedef 30 milyon EuroÇetin Çakmakçı, 2003 yılında 8.5 milyon Euro, 2004 yılında ise 20 milyon Euro ciro gerçekleştirdiklerini belirterek, 2005 yılında ciro hedeflerinin 30 milyon Euro olduğunu belirtti. Kriz döneminde bayi ağına yatırım yaptıklarını ve hiçbir bayiyle ilişkilerini kesmediklerini söyleyen Çakmakçı, özellikle bayi ve teknik servis ağının gücü sayesinde bu büyümeyi gerçekleştirdiklerini ifade etti. Bayi sayılarının 250`ye, teknik servis sayısının ise 80`e ulaştığını söyleyen Çakmakçı, Ferroli Türkiye`nin satışlarında kombinin yüzde 90`lık bir payı bulunduğunu söyledi. Klima satışlarının ise yüzde 7`lik bir payı olduğunu dile getiren Çakmakçı, Türkiye`de 15`inci yılını dolduran Ferroli Türkiye`nin özellikle klima satışlarında pazar payını artırmayı hedeflediğini söyledi.
Türkiye mercek altındaFerroli Türkiye`nin elde ettiği başarıların Ferroli Grubu`nda dikkat çektiğini söyleyen Çakmakçı, `Öncelikle beni grubun 5 kişilik yönetim kuruluna aldılar. Ayrıca, Türkiye`de kısa vadede yatırım yapılması planlanıyor. Türkiye ile birlikte Ukrayna ve Romanya gibi ülkeler de mercek altında. En uygun yatırım şartlarının olduğu ülkede karar kılınacak` diye konuştu. Türkiye`de doğalgaz kullanımının yaygınlaşmasıyla Ferroli Türkiye`nin de ısıtma sistemlerinde payının artacağını dile getiren Çakmakçı, `Doğalgaz dağıtım ihalelerinin yapılacağı bölgelerde bayi ağımızı önceden belirliyoruz. Bu da gelişmemizi kolaylaştırıyor` dedi Canan SOYSAL/ VERONA
ÇİN`DE FABRİKA SATIN ALDI1955 yılında Dante Ferroli tarafından İtalya`nın Verona kentinde kurulan Ferroli Grubu, ısıtma kazanıyla başladığı serüvende bugün Avrupa`nın önde gelen ısıtma ve klima markalarından biri haline geldi. 2004 yılında 532 milyon Euro ciro elde eden grubun satışlarının yüzde 87`sini merkezi ve bireysel ısıtma sistemleri, yüzde 11`ini klima ve yüzde 2`sini ise diğer ürün grupları oluşturuyor. Yılda 400 bin adet kombi üreten Ferroli`nin 2 bin 200 çalışanı var. Ferroli Bölge İhracat Direktörü Maurizio Foglia, Aralık 2002 tarihinde Lamborghini Grubu`nun satın alındığını hatırlatarak, geçen yıl da Çin`de bir fabrika satın alındığını ve böylece grubun İtalya`nın yanı sıra Fransa, İspanya, Almanya ve Çin`de toplam 10 adet üretim tesisine ulaştığını belirtti. 2005 yılında 550-560 milyon Euro ciro hedeflediklerini söyleyen Foglia, özellikle Batı Avrupa`da ısıtma ve klima sektörünün bir durgunluk içine girdiğini, bu nedenle Ferroli`nin Doğu Avrupa`ya öncelik verdiğini söyledi. Bugüne kadar ihracat yapan bir firma olarak tanınan Ferroli`nin son yatırımlarıyla global bir firma olmaya başladığını anlatan Foglia, Çin`deki yatırımların bunun kanıtı olduğunu söyledi.