Oluşturulma Tarihi: Nisan 09, 2007 11:382dk okuma
2010 yılında yapılacak Kış Olimpiyatları’na ev sahipliği yapmaya hazırlanan Erzurum, şirketlerin çağrı merkezi yatırımlarında da ilgi odağı oldu. Turkcell ve Finansbank’tan sonra Vodafone, Avea, Türkiye İş Bankası, Halkbank ve Ziraat Bankası’nın da Erzurum Organize Sanayi Bölgesi’nde çağrı merkezi kurmak için araştırma içerisinde bulunduğu belirtildi.
Erzurum Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı Sefa Yardımcı, Turkcell’in 10 aydır Erzurum’da bulunduğunu ve çalışan sayısının 300’ü aştığını belirterek, “Onlar kendileri açısından verim alınca kapasiteyi artırmaya karar verdiler. Organize sanayi bölgesindeki yerlerini büyütmeye karar verdiler. 2007 yılı içerisindeki hedefleri bin kişiyle hizmet vermek” dedi.
ARAŞTIRAN ARAŞTIRANA
Sefa Yardımcı, Finansbank’ın da Operasyon Merkezi için Erzurum Organize Sanayi Bölgesi’nden arazi aldığını, 150 kişinin istihdam edileceği, banka bilgilerinin depolandığı bir operasyon merkezi inşa edileceğini söyledi. Yardımcı, ayrıca Halkbank, Ziraat Bankası, Türkiye İş Bankası, Vodafone ve Avea’nın çağrı merkezlerini Erzurum’a taşımak için araştırma içerisinde olduğuna işaret ederek şunları söyledi: “Şirketler, çağrı merkezlerini Erzurum’a taşıyarak Organize Sanayi Bölgesi’ndeki altyapı imkanlarından ve verilen teşviklerden yararlanmak istiyorlar. Ayrıca firmalar yatırım teşviklerinin yanı sıra olaya sosyal sorumluluk projesi olarak da bakıyor. Gönül isterdi ki, bedelsiz arsa tahsis edebilelim. işveren yükü ile ilgili teşvik yapılsın. İlgi bizi sevindiriyor.”
YÜZDE 30 MALİYET AVANTAJI
Sefa Yardımcı, kalkınmada öncelikli yöreler arasında olması nedeniyle bölgede yapılacak yatırımın yatırımcıya en az yüzde 30 maliyet avantajı sağladığına dikkat çekerek, “Maliyet avantajının yanı sıra Doğu Anadolu Bölgesi’nin en büyük üniversitelerinden biri olan Atatürk Üniversitesi Erzurum’da. 50 bin öğrencisi var. Dolayısıyla buraya gelecek yatırımcıların kalifiye eleman konusunda da sıkıntısı yok. Söz konusu yatırımlar 10 bin kişilik istihdam yaratacak” diye konuştu.
170 milyon dolarlık pazar
Türkiye’de yaklaşık altı senedir çağrı merkezi servisi verdiklerini belirten Mezun Group Türkiye Genel Müdürü Kıvanç Açıkgöz, sektörün 170 milyon dolarlık büyüklüğe sahip olduğunu belirterek, “Türkiye’de servis sektörünün gelişmesi ve müşteri memnuniyetine verilen önemin arttığı şu günlerde çağrı merkezlerinin sayısı da her geçen gün artmaya devam ediyor. Firmalar artık 7 gün 24 saat çalışan çağrı merkezleri ve web sitelerine daha çok yatırım yapıyorlar” dedi. Açıkgöz, BDDK’nın hazırladığı yeni taslak ile birlikte sektörün daha da büyüyeceğini vurgulayarak şunları söyledi: “BDDK’nın hazırladığı yeni taslak onaydan geçerse, bu aydan itibaren bankaların hemen tüm çağrı merkezi hizmetleri outsource edilebilecek, yani çağrı merkezi şirketlerine devredilebilecek.”