Oluşturulma Tarihi: Ocak 23, 2001 00:00
Türkiye`nin önde gelen ev tekstili üreticilerinden Küçükçalık Tekstil`in Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yaşar Küçükçalık, dünyada en ucuz emtia olan paranın Türkiye`de oldukça pahalı olduğunu belirterek, Bu pahalı emtiayla ne ticaret, ne de üretim yürümez. dedi.
Ev tekstili sektörünün önde gelen üreticilerinden Küçükçalık Tekstil Ticaret ve Sanayi AŞ`nin Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yaşar Küçükçalık, Türk sanayicisinin, dünyada çok ucuz ancak ülkemizde en pahalı emtia olan parayla savaştığını söyledi.
Küçükçalık, ZAMAN`a yaptığı açıklamada, Türk sanayicisinin önündeki en büyük engelin paranın maliyeti olduğunu ifade etti. Dünyada paradan daha ucuz bir emtia olmadığını dile getiren Küçükçalık, Gelişmiş ülkelerde paranın maliyeti yüzde 3 ya da en fazla yüzde 5. Bunu da bankalar masraf için alıyor, yoksa maliyet neredeyse eksi. Biz ise dünyanın en pahalı emtiası ile savaşıyoruz. Paranın maliyeti sürekli değişiyor. Faizler yüzde 30`larda iken, bir gecede yüzde 2000 oldu. Bu pahalı emtiayla ne ticaret, ne de üretim yürümez. Maalesef Türkiye çıkmaza doğru sürükleniyor. şeklinde konuştu.
Yatırım akıl kârı değil
Yurtdışındaki rakibimin kullandığı paranın maliyeti yüzde 3 veya en fazla yüzde 5. Kullandığı elektrik 3—4 cent. Ben 7 cente, üstüne üstlük kalitesiz elektrik kullanıyorum. diye konuşan Küçükçalık, sanayici olarak artık tahammüllerinin kalmadığını ve bu tablo içerisinde pek akıl kârı olmadığından yatırım yapmak istemediklerini vurguladı ve Sanayici bugün artık iyice cendere altına sıkışmıştır. Bunun muhakkak çözülmesi lazım. dedi. 2000 yılı başından Eylül ayına kadarki 9 aylık süre zarfında piyasaların gayet güzel olduğunu söyleyen Küçükçalık, şöyle devam etti: 9 ay süren olumlu hava bir gecede bitti. Bundan sonra 9 ay kadar da acısını çekeceğiz. Hükümetten istediğimiz, cezaevi operasyonlarında gösterdiği kararlılık. Bugün artık memleketin nasıl düzeleceğini sokaktaki çocuk dahi biliyor. Devlet, nasıl yıllar sonra gerçekleştirdiği büyük ve kapsamlı operasyonla cezaevlerinde varlığını hissettirdi. Oradaki kararlılık eğer ekonomideki bazı alanlarda gösterilirse, o zaman dünyada ucuz olan para ülkemizde de ucuz olur.
KDV iadesinde sıkıntı
Yaşar Küçükçalık, sanayicinin mevcut sıkıntılarına bir de son zamanlardaki hayali ihracat vb. operasyonların etkisiyle yaptıkları ihracatın KDV iadelerini alamamanın eklendiğini bildirerek, Şimdi de, KDV alacağı için vergi idaresi müdürü imza atmıyor. Nedenmiş? İşte hayali ihracat vb. gibi bir sürü şüpheli meseleler varmış. Zaten bu tutuklanan insanların hepsi bilinen insanlardı. 10—15 tane zibidiyi memlekete mal etmenin anlamı yok, günahtır. Türk müteşebbisine yazık oluyor. şeklinde konuştu.
Premıer büyük mağazalarda
Premier markasıyla tül, güneşlik, gipür, işlemeli tül vb., Premier Home markasıyla da nevresim takımı, masa örtüsü, yatak örtüsü, uyku seti vb. gibi ev tekstili üretimi gerçekleştiren Küçükçalık Grubu`nun toplam üretiminin yüzde 35`i iç pazara yönelik. Premier markalı ürünler yurtiçinde Makro, Pratikter, Bauhouse, Metro ve Çarşı gibi büyük mağaza zincirlerinde satılıyor. İştiraki olan Emintaş`ın Zeytinburnu`nda kurduğu Olivium Alışveriş Merkezi`nde Premier Home mağazası açarak perakendecilik sektörüne giren şirket, bu alanda büyümeyi hedefliyor.
Premier ev tekstilinde büyük hedef
Bursa İnegöl`deki fabrikalarında perde ve tül ağırlıklı olmak üzere ev tekstili üretimi yapan Küçükçalık Tekstil, 2000 yılında 60 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Başta AB ülkeleri ve ABD olmak üzere dünyanın her yerine kaliteli ev tekstil ürünleri gönderen şirketin 2001 yılı hedefi 75 milyon
dolar. İnegöl Organize Sanayi Bölgesi`nde 200.000 metrekare açık, 130.000 metrekare kapalı alanda 1.800 işçisiyle üretimde bulunan Küçükçalık Tekstil ve Küçükçalık Brode şirketlerinin yanı sıra, ev tekstili pazarlamasında Küçükçalık Mefruşat ve gömlek kumaşı pazarlamasında da Küçükçalık Kumaşçılık olmak üzere toplam 4 ayrı şirketi bulunan grup, kısa bir süre önce de İnegöl`de faaliyet gösteren Geylan Tekstil`i satın aldı.