`En eski marka Adana`

Güncelleme Tarihi:

`En eski marka Adana`
Oluşturulma Tarihi: Mart 03, 2005 10:00

Adana`da yapılan `Anadolu`daki Avrupa Toplantıları`nın 8`incisinde konuşan DYH Başkanı Yalçındağ, Markalar ülkenin bağrından doğar. Adana, tarihin en eski markasıdır dedi


Doğan Yayın Holding (DYH) bünyesindeki medya şirketlerinin katılımı ve sanayi odalarının desteğiyle `Marka Güçtür` temasıyla düzenlenen `Anadolu`daki Avrupa Toplantıları`nın sekizincisi Adana Sanayi Odası`nın (ASO) ev sahipliğinde Adana`da yapıldı. Toplantının açış konuşmalarını sırayla ASO Başkanı Ümit Özgümüş, DYH Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun yaptı.
DYH Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, tarihin en eski markasının Adana olduğunu belirterek, Tarih sayfalarında MÖ 1650`ye dayanan bir marka aradığımızda, Adana markası ile karşılaşıyoruz. Bu tanımı yapanların ihtiyat payı olmakla birlikte dünyanın ismi ve merkezi değişmeden kalan en eski kenti olan Adana, Roma`dan, Atina`dan daha eski. M.Ö. 1650`den bu yana adı ve merkezi aynı kalan bir kentteyiz dedi.
Adana`nın paha biçilmez zenginliklere sahip bir kent olduğunu belirten Yalçındağ, Unutmayalım ki, markalar bir ülkenin bağrından doğarlar; yerel kültürü, yerel değerleri, zengin yerel özellikleri yaşarken yansıtan markalar güçlü olur diye konuştu.

`Marka zamanıdır`
Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun da markanın önemine değinerek, Türkiye`nin marka olma zamanıdır şeklinde konuştu. DYH`nin sorumlu bir medya kuruluşu olarak sadece doğru haber vererek, halkı aydınlatma göreviyle yetinmediğini, ifade eden Bakan Ali Coşkun, şunları söyledi:
Doğan Holding`i, sorumluluk taşıyan bir medya kuruluşu olarak sadece doğru haberlerle halkı aydınlatmanın yanı sıra, küreselleşme sürecinde giderek önem kazanmış markalaşma konusunda halkı bilgilendirme yönünde çalışmaları dolayısıyla kutluyorum. 40 yıldır kapısında beklediğimiz şimdi müzakere tarihini aldığımız AB`yi büyük ölçüde siyasi sınırların da kalktığı sadece coğrafi sınırların kaldığı bir bölge olarak değerlendirebiliriz. Bu rekabet çağında ayakta kalmanın tek şartı, rekabet gücünün yüksek olmasıdır. Ülkenin rekabet gücünü artıracak olan da başta özel sektör, şeffaf devlet anlayışıdır. O bakımdan bu toplantıların fevkalade önemli olduğuna inanıyorum.``
Toplantının ilk bölümünün ardından verilen kahve arasında DYH Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ`ın yanına gelen Adanalı bir kadın sanayici, DYH`ye Anadolu`daki Avrupa Toplantıları için teşekkür etti. Kadın sanayici, Bu toplantılarınız Anadolu`da sanayinin Kuvayı Milliyesi`dir dedi.
Yalçındağ ile toplantının diğer katılımcıları, daha sonra Sabancı Holding`e bağlı otomotiv kuruluşu Temsa`nın Adana`daki tesislerini gezip Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan`dan bilgi aldılar.


Bakan Coşkun`la Zorlu, ihracat pazarlığı yaptı
Bakan Coşkun`un `Marka bir adam` diye tanıttığı Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu ile Sanayi Bakanı Ali Coşkun arasında ihracat pazarlığı yaşandı. Coşkun`un eliyle işaret ederek 2005 için kendilerinden 5 milyar dolar ihracat beklediklerini söylemesi üzerine Zorlu, Siz destek verin, biz 10 milyar dolar ihracat yapalım dedi.
Ahmet Nazif Zorlu, toplantıda yaptığı konuşmada da şöyle dedi:
Zorlu Grubu olarak tüm ürünlerimizde kaliteye ve ambalaja çok önem verdik. Kalitenin üründen başlayıp, satışından servisine kadar devam ettiği prensibini hiç unutmadık. 2005`te 3.5 milyar dolar ihracat, 5 milyar dolar ciro ve 35 bin istihdama ulaşmayı planlıyoruz. (Eliyle Bakan Coşkun`u işaret ederek) Siz bize arkadan destek verin, biz 10 milyar dolar ihracat yapalım.


Michael Jordan`ın marka değeri 10 milyar dolar
`Marka nasıl güce dönüşür?` konusunda konuşan Reklamcılar Derneği Başkanı Jeffi Medina, marka kavramı ve reklamın önemi üzerinde durdu. Medina, NBA oyuncusu Michael Jordan`ı örnek vererek, Michael Jordan, NBA`de oynadığı 14 yılda tek başına ABD ekonomisine 10 milyar dolar katkı sağladı dedi. Markalaşma konusunda reklamın etkisini de anlatan Jeffi Medina, reklamın markayı doğru konumlandırdığını vurgulayarak, Reklam, tüketici ile güçlü bir bağ kurar. Tüketicilerin kafasında satın alma isteği uyandırır. Müşteri sadakati oluşturur. Büyümeyi, yeni pazarlara girmeyi, satışta sürekliliği sağlar. Mevsimsel dezavantajlardan korur. Pazardaki durgunluğu aşmada yardımcı olur diye konuştu.


ASO Başkanı Özgümüş: Şantiyeye dönüyoruz
Adana`nın ekonomik ve sosyal yapısı hakkında rakamlarla bilgi veren ASO Başkanı Ümit Özgümüş, kentte çok ciddi yatırım ve sanayici potansiyeli bulunduğunu vurgulayarak, Çünkü, sanayici, yatırımcı birikimi geleneği var. Ancak zaman zaman bu kesintiye uğruyor. Bazen organize sanayi bölgemiz şantiyeye dönüşüyor. Özellikle 3 Kasım seçimlerinden sonra tek partinin iktidara gelmesi, siyasi istikrar ve ekonomik istikrar beklentisiyle yatırımlar birdenbire canlandı. O zaman organize sanayi bölgesine gitseydiniz, orayı şantiye halinde görürdünüz dedi.


Teşvik tartışması `Manşet`e taşındı
CNN Türk`te Mehmet Ali Birand`ın sunduğu `Manşet` programının Adana`daki çekimlerinde Adanalı sanayicilerle Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun arasında Teşvik Yasası nedeniyle tartışma yaşandı. Sanayicilerin sert yakınmalarıyla gerilen ortamı, Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu yumuşattı. Sanayicilerin sert eleştirileri üzerine Mehmet Ali Birand, Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun`a mikrofon verdi. Sanayicilere seslenen Bakan Coşkun, Kimse kendi hatasını tüm sanayiciye yüklemesin. Bundan yararlanamayan arkadaşlar, kişisel menfaatlerini ülkenin menfaatlerinden ön planda tuttuğu için saldırıya geçti diye konuştu. Coşkun`un bu sözlerine sanayiciler alkışlarla tepki gösterdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!