Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2004 09:30
Amerikan Forbes Dergisi en değerli 10 kurumsal markayı açıkladı. Gerek finansal başarısı gerekse tüketicilerde bıraktığı olumlu itibar ile temizlik ve gıda devi Procter and Gamble birinci seçildi
ABD`de iş dünyasının prestijli dergilerinden Forbes, önde gelen markaların piyasa değerlerini açıkladı. Derginin haberinde, Procter & Gamble`ın 107.4 milyar dolarla piyasa değeri en yüksek marka olduğu belirtildi. Forbes`in hesaplamalarına göre ürünleri tüm dünyada günde 2 milyar kez kullanılan çocuk bezi, diş macunu, deterjan ve benzeri ürünlerin üreticisi Procter & Gamble 47 milyar dolarlık gerçek değere sahipken, şirketin marka değeri 107.4 milyar
dolar olarak hesaplandı. Pampers, Ariel, Alo, Pantene, Pringles, Colgate ve Orkid gibi 250 farklı ürününü 130`u aşkın ülkede toplam beş milyar tüketiciye pazarlayan firmanın 106 bine yakın çalışanı bulunuyor. P&G`nin büyüme hedefleri arasında on yıl içinde ürün hacmini ikiye katlamak, kategorilerinin çoğunluğunda hisselerin artmasını sağlamak ve hissedarlarına sağladığı kazançla kendi grubunda pazarın üçte birini ele geçirmek bulunuyor. Procter & Gamble`ı 103.1 milyar dolarlık marka değeriyle yazılım devi Microsoft ve 91.3 milyar dolarla ilaç firması Merck izliyor. Gerçek değeri, ün, işletme, yenilik ve insan sermayesiyle ölçülebilen markaların toplam değerini hesaplamak için nakit para ve fabrikalar gibi somut malvarlıklarının yanı sıra tescil, patent ve iş yapma yöntemi gibi soyut varlıklar da hesaba katılıyor.