Efes`in % 53`ü dışarıda satılıyor

Güncelleme Tarihi:

Efes`in % 53`ü dışarıda satılıyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 27, 2004 09:32

Anadolu Efes`in markası Stary Melnik değer bazında Rusya bira pazarındaki yaklaşık 600 bira markası arasında dördüncü sıraya yükseldi

Önde gelen bira üreticisi Anadolu Efes ile iştiraklerinin ilk 6 aylık dönem itibariyle yurtiçi ve yurtdışındaki toplam bira satış hacmi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28 artışla 699 milyon litre olurken, dünyanın beşinci büyük bira pazarı olan Rusya`daki satış hacmi yüzde 93 artış gösterdi. Yazıcılar Holding, İçecek Grubu`nun ana şirketi olan Anadolu Efes`te doğrudan ve dolaylı yüzde 35.09 hisseye sahip bulunuyor. İMKB`ye yapılan açıklamaya göre, yurtiçi bira satışları ilk altı ayda yüzde 4 artış ile 329 milyon litre olurken, aynı dönemde yüzde 32 artış gösteren ihracat da dahil edildiğinde, Türkiye bira faaliyetleriyle ilgili toplam satış hacmi yüzde 5 artış göstererek 348 milyon litreye yükseldi. Öte yandan Türkiye Coca-Cola faaliyetleri de dahil edildiğinde, grubun ilk altı aydaki toplam meşrubat satışları yüzde 26 büyüyerek 146 milyon ünite kasaya yükseldi.

(1 ünite kasa = 5.678 litre) Anadolu Efes`in yüzde 85 bağlı ortaklığı olan Hollanda`da mukim Efes Breweries International N.V. (EBI) vasıtası ile yürütülen uluslararası bira operasyonları ilk altı ayda 2003`ün aynı dönemine göre yüzde 63 büyüyerek 351 milyon litreye ulaştı. Yurtdışı bira satış hacminin (Türkiye`den yapılan ihracat dahil) toplam bira satışları içindeki payı ise bu yılın ilk yarısında yüzde 53`e yükseldi.

RUSYA`DA 3. ŞİRKET EBI

Rusya pazarında 3. şirket EBI`nın toplam satış hacminin yüzde 68`ini, şirketin `en büyük pazar payına sahip olan üçüncü şirket konumunda` olduğu Rusya satışları oluşturdu. Açıklamada yer alan, Ac Nielsen tarafından yapılan periyodik pazar araştırmalarının Haziran 2004 dönemi verilerine göre, Anadolu Efes`in markası Stary Melnik değer bazında Rusya bira pazarındaki yaklaşık 600 bira markası arasında dördüncü sıraya yükselirken, Rusya`nın en büyük ve rekabetin en yoğun yaşandığı bölgesi olan Moskova`da en çok tüketilen bira markası olma konumunu sürdürüyor.

KAZAKLAR`IN BİR NUMARASI

Açıklamaya göre, EBI`nın yurtdışı satış hacminin yüzde 9`unu sağlayan Kazakistan`da da yerel marka Karagandinskoe yüzde 15`lik pazar payı ile lider konumunu korurken, bu ülkede ilk altı ayda satış hacmi yüzde 32 arttı. EBI bünyesine geçen yıl katılan Moldova`daki operasyonlarda yüzde 24 satış hacmi artışı gerçekleşirken, bu EBI`nın toplam hacminin yüzde 12`sini oluşturdu. Sırbıstan`da Ağustos 2003`te alınan Pancevo Bira Fabrikası`nın satış hacimleri ise ilk altı ayda geçen yıl aynı döneme göre yüzde 91 arttı ve toplamdaki payı yüzde 4 oldu. EBI`ın Romanya`da, Interbrew ile birlikte yüzde 50-50 ortak olduğu Interbrew Efes Brewery şirketi ise ilk altı ayda EBI`nın toplam satış hacminin yüzde 7`sini sağladı.

COCA-COLA SATIŞ VERİLERİ

Açıklamaya göre, Anadolu Efes`in yüzde 52 bağlı ortaklığı olarak Orta Asya`daki Coca-Cola franchise operasyonlarını yürüten Efes Sınai Yatırım Holding`in (Efes Invest) , ilk altı ayda konsolide ettiği operasyonlarındaki toplam satış hacmi 2003 yılının aynı dönemine göre yüzde 54 büyüyerek 17.7 milyon ünite kasa oldu. Efes Invest ocak-haziran dönemindeki satış hacminin yüzde 61`ini Kazakistan`da, yüzde 28`ini Azerbeycan`da, yüzde 11`ini ise Kırgızistan`da gerçekleştirdi. Anadolu Efes`in yüzde 33 iştiraki olan ve Türkiye`deki Coca-Cola faaliyetlerini yürüten Coca-Cola İçecek`in ilk yarı satış hacmi ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22 artışla 128 milyon ünite kasa seviyesine ulaştı. Coca-Cola İçecek`in halka arz çalışmaları da devam ediyor.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!