Oluşturulma Tarihi: Ocak 26, 2004 08:163dk okuma
Privacy, Emotion, Capitol gibi parfüm ve deodorantlarıyla tanınan Aromel bu sene 29 yeni ürün çıkaracak. 3 milyon dolarlık ihracat hedefleyen firma, 5 yıl içinde uluslararası bir ortaklığa imza atmaya hazırlanıyor
Türkiye`de yaklaşık 500 milyon dolarlık bir değere sahip olan kozmetik sektörü, yerli firmaların uygun fiyatlarla üretime geçmesi ve reklam harcamaları ile hareketlendi. Privacy, Bellisima ve Capitol gibi parfümlerin üreticisi Aromel firması da atılımları ile dikkat çekiyor. Global marka olmayı hedefleyen firma, bu sene 29 yeni ürün çıkaracak. Aromel Genel Müdürü Gabi Şaul, yeni hedeflerini söyle açıkladı : `Üç sene içerisinde yüzde 25`i ihracat olmak üzere 50 milyon dolarlık ciro yapmayı ve Türkiye`nin ilk 500 şirketi arasında yer almayı hedefliyoruz. 2003`de 22 trilyon lira ciro ve 20 ülkede 1 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik.` dedi. Batı Avrupa ülkelerine de artık ihracat yaptıklarını söyleyen Şaul `Privacy isimli parfümümüz Belçika ve Danimarka`da da satılıyor. Türk parfümünün Batı Avrupa`da ilgi görmesi bizim açımızdan büyük bir başarı. Global bir marka olma yolunda doğru adımlar attığımızı gösteriyor` dedi.
5 sene içerisinde uluslararası ortaklığa imza atmayı planladıkalırın söyleyen Şaul, şöyle konuştu `Aromel olarak 2001 yılında yeniden yapılanmaya gittik. Global bir marka olmak için yatırımdan çekinmiyoruz, seneye 3 milyon dolarlık ihracat yapmayı planlıyoruz. Geçen sene toplam 1 milyar 750 milyon reklam harcaması yaptık, bu sene ise bu oran 4.5 milyon
dolar olacak` dedi.
Devir imaj devri
Kalite olarak dünyanın dev markalarından bir farkları olmadığını vurgulayan Şaul, `Fransa`da beraber çalıştığımız şişe üreticisi, kutu aldığımız firmalar Lancome ve Helena Rubinstein gibi kozmetik devlerine hizmet veriyor. Kozmetikte önemli olan artık AR-GE ve marka faaliyetleri. İnsanlar Türkiye`de parfümü alırken onların markasına para vermiş oluyorlar. Privacy parfümlerimizi bu bağlamda test ettik, havaalanında duty-free standlarına koyduk, 15
Euro`luk ürünün üzerine 70 Euro yazdık. Müşteriler yabancı marka olduğunu sanıp almak istediler. Kozmetikte artık devir imaj devri, Biz de bunun için her sene 1 adet yeni parfüm çıkaracağız.` dedi
Saç boyasında iddialıyız
Deodorant ve parfüm ürünleri dikkate alındığında bu pazarda yüzde 30`luk pazar payları olduğunu ifade eden Şaul, Aromel olarak kozmetik sektörünün her segmentinde bulunmayı planladıklarını açıkladı. Bu sene 29 yeni ürün çıkaracaklarını açıklayan Aromel kozmetik Genel Müdürü Gabi Şaul `Ciromuzun yüzde 90`ı parfüm ve deodoranttan geliyor, geri kalanı ise ağda, kolonya ve tıraş ürünlerimiz. Her alanda güçlü olmak için yatırım yapıyoruz. Mart ayında bu ürünlerden ilki olan Bellisima saç boya serimizi piyasaya sunacağız. Saç boyası parfüm ve deodorant dışında gireceğimiz ilk yeni pazar olacak. Ekim ayında renkli kozmetik yani ruj maskara gibi ürünler onun ardından da cilt bakım ürünleri ve kremlerine gireceğiz. Ayrıca yeni güneş kremleri çıkarmayı planlıyoruz. Ağda grubunda yılda 1 milyar adet satıyoruz. Ağda grubunda yeni bir lansman yapacağız gelecek ay. Bu 3 ana gruba girdikten sonra kozmetiğin her alanında faaliyet gösteriyor olacağız` dedi.
Yeni trend metroseksüellik
Türk kozmetik piyasasında halen yüzde 20 oranlarında tüketim gerçekleştiğini açıklayan Şaul, pazarı şöyle değerlendiriyor `Türkler genel olarak bakıma ve güzeliğe önem veriyorlar. 1999 Gölcük depreminin ardından bir hafta boyunca en çok satılan ürünler ise cımbız ve saç boyası oldu. Türkiye`de kozmetik sektöründe tüketim genç nüfus ile birlikte arttı. Bugün baktığımızda 13 yaşında çocuklar jöle kullanıyorlar. Kadınların öncelikte tutulduğu pazarda artık erkek tüketiciler için özel ürünler çıkıyor. Metroseksüel olmak gibi trendler çıktı. Bir başka deyişle pazar canlanmış durumda ve büyük bir potansiyele sahip. Bugün 500 milyon dolar büyüklükte bir sektörüz ama piyasanın gerçek hakkı 2.5 milyar dolar. Uygun fiyatlarla mass market üretim yapıldığında ve kayıt dışı üretim engellendiğinde bu oranı yakalamamamız için bir neden yok`