Çorapta devrim yapıp, kokuya savaş açtılar

Güncelleme Tarihi:

Çorapta devrim yapıp, kokuya savaş açtılar
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 19, 2003 10:32

Yılda 1.4 milyon çift çorap üreten Mısırlı, teknoloji sayesinde sıradan bir ürünü bile farklı yapmayı başardı. Şirket, Marks and Spencer ile koku yapmayan anti-bakteriyel çorap üretti

Çorapta teknoloji ve markanın ne önemi var, diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. 50 yıllık çorap markası Mısırlı, yıllık 20 milyon dolarlık cirosunu işte bu teknoloji ve marka sayesinde elde ediyor. Üstelik cironun yüzde 80`i ihracattan geliyor. Geliştirdiği teknoloji sayesinde özellikle erkeklerin büyük sorunu olan ayak kokularını giderici anti-bakteriyel çorap üreten Mısırlı, çorap satarak zengin olunacağını da gösterdi.

Mısırlı`yı Türkiye`ye ve dünyaya tanıtan Kahraman Erturgut, gerçekten de işe çorap satmakla başlamış. 1978 yılında 18 makineli Mısırlı Çorap`ı satın alan Erturgut, bugün ikinci kuşak patronları işbaşına getirip emekliye ayrılmış. Oğulları Naci ve İhsan Erturgut, şimdi Marks&Spencer başta olmak üzere Dunnes Stores, HOM, Next, FILA, Motharcare ve BHS gibi dünyaca ünlü markaların çorap koleksiyonlarını hazırlıyor.

Mısırlı`nın yeni projesi ise Türkiye`nin çeşitli bölgelerinde çorap ve çamaşır konusunda departman store `ihtisas mağazası` açmak.

Şirketin CEO`su İhsan Erturgut, Türkiye`de çorap ve iç çamaşırı hep ikinci plana atılmış. Bu boşluğu dolduracağız. Anti-bakteriyel çorap teknolojisini Marks&Spencer ile geliştirdik. İngiltere, ABD ve Uludağ Üniversitesi`nden de onaylattırdık. Dünya markalarına mal satınca her türlü teknolojik yeniliği takip ediyoruz diyor.

Türkiye`nin ikinci büyük çorap üreticisi Mısırlı, yılda 1.4 milyon çift kadın, erkek ve çocuk çorabı, 4 milyon adet de çamaşır üretiyor. İstanbul, Sapanca ve Çin`deki fabrikalarında toplam bin kişi çalıştıran şirket, bugüne kadar orta yaşlı A ve B gelir grubuna hitap etmiş. Geçen yıl çocuk markası Baby ve Action Man markalarının lisansını alan Mısırlı`nın, İngiltere, Almanya, Fransa ve İrlanda`da 3 binin üzerinde satış noktası var.

ZİNCİR KURULACAK
İhsan Erturgut, yeni projeleri ile ilgili olarak da şunları söylüyor

Mısırlı denince insanların aklına pahalı bir marka geliyor. Bu nedenle gençlere ve daha düşük gelir grubuna yönelik projeler oluşturduk. Gençlere yönelik Keops markasıyla üretim yapacağız. Ayrıca Optimum fiyat ve maksimum kaliteyi yansıtan Optima adında yeni bir marka oluşturduk. 2004`te de İntima adı altında mağaza zincirleri kuracağız. Hazırlıklar başladı, 5 bölge müdürlüğü kurduk. Başta İstanbul olmak üzere Ankara, İzmir, Antalya`da başlayacağız. Bu mağazalarda anne, baba ve çocuklar çorap ve çamaşırla ilgili her şeyi bulacak. Nasıl Marks&Spencer iç çamaşırı konusunda ihtisaslaşmışsa biz de çorap ve çamaşır konusunda uzmanlaşacağız.

Sağlık ürünü olarak eczanelerde satılacak
Peki, anti-bakteriyel çorap üretme fikri nasıl doğdu? İhsan Erturgut çorapta tüketicilerin en çok karşılaştığı sorunların ayakta nemden kaynaklanan koku ve hastalıklar olduğunu belirterek, Bu soruna çare bulmak için yola çıktık. Anti-bakteriyel çorap kimyasal kaplaması sayesinde daha dayanıklı hale getirildi dedi.

Bunun için kullanılan teknolojiye gelince... Bu çorap özel bir kimyasal madde ile kaplanıyor. Bu kaplama bakteri üretimini kontrol altına alarak ayakta oluşabilecek küf, bakteri, maya ve mantar gibi rahatsızlıklara engel oluyor. Özel hava kanallı tabanı ile de nemi dışarı atarak ayağın kuru kalmasını sağlıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!