Oluşturulma Tarihi: Temmuz 20, 2001 00:001dk okuma
Türkiye`de yaşanan ekonomik kriz Coca-Cola`nın satışlarını olumsuz yönde etkiledi. Geçtiğimiz 3 aylık döneme göre dünyadaki net gelirini yüzde 22 oranında arttıran Coca-Cola`nın satışları Türkiye`de yüzde 20 geriledi. Coca-Cola Başkanı Douglas Daft, şirketin özellikle Türkiye ve Almanya`daki satış sorunları ile boğuşmaya devam ettiğini söyledi. Coca-Cola`nın 2`inci çeyrekte cirosu bu yılın birinci çeyreğine göre yüzde 22 oranında artarak 5.29 milyar
dolar olarak gerçekleşti.
Coca-Cola`nın satışlarındaki artış şirketin Kuzey Amerika pazarlarında yaptığı tanıtım atağı ile sağlandı. Başkan Daft, Coca-Cola`nın dünyanın durgun ekonomik koşullarında satışlarında ve gelirlerinde artış sağladığını ancak bu artışın Coca Cola için yeterli olmadığını söyledi. Coca Cola Avrasya Bölümü Başkanı Ahmet Bozer, Türkiye`de yaşanan ekonomik kriz ve yüksek vergi oranının Coca-Cola ürünlerinin satışını geçtiğimiz 3 ayda olumsuz yönde etkilediğini, ancak piyasaya sürülecek yeni ürünlerle bu olumsuzluğun giderileceğini söyledi. Türkiye`ye yatırımlarının devam ettiğini vurgulayan Bozer, ‘‘Kriz döneminde Cappy karışık meyva nektarı ve Turkuaz su gibi yeni ürünlerimizi piyasaya sürdük’’ dedi.
Türkiye`de kolalı içeceklerin lüks tüketim maddesi sayıldığını ve bu nedenle meşrubatlardan yüzde 29.8 oranında ek vergi alındığını belirten Bozer, ek vergi oranının Fransa`da yüzde 5.5, İsveç`te yüzde 12, Yunanistan`da ise yüzde 8 oranında olduğunu ifade etti.