Chevignon ve Naf Naf`ı bıraktık Mudo büyüyecek

Güncelleme Tarihi:

Chevignon ve Naf Naf`ı bıraktık Mudo büyüyecek
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 15, 2003 09:053dk okuma

Fransız Naf Naf ve Chevignon, Mudo ile Hamoğlu Holding`i karşı karşıya getirdi. Hamoğlu, ‘‘Mudo finansal krizde, Naf Naf ve Chevignon bize geçti’’ dedi. Mudo`nun sahibi Mustafa Taviloğlu, ‘‘İki markayı kár etmediği için bıraktık ve bizim için artık öldü. Hamoğlu iyi incelesin’’ diye konuştu.

Fransız hazır giyim markaları Chevignon ve Naf Naf, Mudo ve Hamoğlu Holding`i karşı karşıya getirdi. Hamoğlu Holding`den ‘‘Mudo finansal sıkıntı çektiği için iki markanın tüm hakları bize geçti’’ açıklaması yapılınca Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Taviloğlu patladı. Taviloğlu, 15 yıldır Türkiye`de üretimini ve satışını yaptıkları Chevignon ve Naf Naf`ı son yıllarda kár etmediği için kendilerinin bıraktığını belirterek, ‘‘Biz kár etmeyen işlerden çıkarak ana markamız olan Mudo`yu büyütmeyi planladık. İki marka bizim için öldü. Bu markaları alan firmanın hesapları bir daha incelemesini öneririm’’ dedi.

2003 yılının Mudo için son 5 yılın en iyi yılı olduğunu da söyleyen Taviloğlu, yıl sonunda yüzde 55`lik büyümeyle 95 trilyonluk ciro beklediklerini kaydetti. Chevignon ve Naf Naf markalarına çok emek verdiklerini kaydeden Taviloğlu, ‘‘Biz iki markayla olan ilişkimizi ‘alana satana hayırlı olsun, bundan sonra başarılar dileriz` diyerek sessizce noktalamak istiyorduk. Ama olay piyasaya farklı yansıtılınca bizde bazı hakikatleri söylemek zorunda kaldık’’ dedi. Taviloğlu, bu markaları Türkiye’ye getirmelerinin üzerinden 15 yıl geçtiğini belirterek, ‘‘Chevignon ve Naf Naf o dönemde birbirinden bağımsız iki Fransız markasıydı. Dünya üstünde bu iki firmayı ben tanıştırdım ve daha sonra Naf Naf, Chevignon`un dünya lisans hakkını alarak birleşti’’ diye konuştu.

KENDİNİ YENİLEMEDİ

Naf Naf`ı iki sezon önce lisans hakkını bıraktıklarını, alımını ise bu sene kestiklerini söyleyen Taviloğlu, şöyle konuştu: ‘‘Naf Naf kendini yenileyemiyordu. Kár üretemiyordu. Bu son üç senedir böyleydi. Dünyadaki rekabete ayak uyduramıyordu. Koleksiyon yapmamaya başlamıştı. Eskiden Naf Naf`ın koleksiyonlarını alır Türkiye`de üretirdik ama son üç senedir koleksiyonları üretilemez hale geldi. Biz de iki sene önce lisans anlaşmasını feshedip üretimi bıraktık. İki sezondur alıp satmayı denedik ama onlar bizden Fransa`daki fiyatın üzerinde bir fiyatla satmamızı istedi. Ama onların fiyatlarıyla satmak imkansızdı. Kár marjı vermiyorlardı. Biz de fiyatı yükseltip satmayı denedik ama o da imkansızdı.’’

Taviloğlu, ‘‘Chevignon markası ile lisans anlaşmamız 2003-2004 kışını kapsıyor. Bu zamana kadar Türkiye`de satış hakları bizde. Ama biz Chevignon markasından da çıkmak istiyoruz. Çünkü Chevignon Avrupa üzerinde mal üretip Türkiye`de satmak istiyor’’ dedi. Türkiye`de Chevignon ürünlerini üretip Avrupa`nın yarı fiyatına sattıklarını vurgulayan Taivloğlu, ancak bu şekilde bu markanın Türkiye`de cazip olduğunu aksi takdirde fiyatlarının iki katına çıkacağını söyledi. Markaların doğup, gelişip daha sonra ölebildiğini kaydeden Taviloğlu, Chevignon ve Naf Naf kendileri için ölmüş iki marka olduğunu kaydetti.

Taviloğlu, Mudo olarak geliştiklerini ve 34 bin metrekarelik mağaza büyüklüğüne ulaştıklarını belirterek, ‘‘Son 1.5 senede 7 mağaza açtık. Bodrum`daki mağaza sayımızı beşleyeceğiz’’dedi.

Hamoğlu: İki marka ile gençlere gideceğiz

15 yıldır Türkiye temsilciliğini ve üretimini Mudo`nun yaptığı ve adeta Mudo`yla özdeşleşen Fransız hazır giyim markaları Chevignon ve Naf Naf bundan böyle Hamoğlu Holding bünyesinde faaliyet gösterecek. Hamoğlu Holding İcra Kurulu Üyesi Necip Uludağ, Chevignon ve Naf Naf markalarının Türkiye`deki haklarının kendilerine geçtiğini belirterek, ‘‘Çok uzun yıllardır Türkiye ile ilişkisi olan iki marka bundan böyle yoluna bizimle devam etme kararı aldı’’ dedi. İki markanın hedefleri doğrultusunda kendilerini seçtiklerini belirten Uludağ, ‘‘Hamoğlu Holding olarak tekstil alanında ciddi atılımlar içerisindeyiz. İki büyük markayla bu atılımlarımıza büyük ivme kazandıracağız’’diye konuştu. Uludağ şunları söyledi: ‘‘Biz Chevignon ve Naf Naf markasıyla ilgili olarak önümüzdeki dönemlerde mağaza ve corner açmayı planlıyor ve bu doğrultuda çalışmalar yapmaya başladık. Biz tekstil alanında daha çok gençlere yönelik tüketim amaçlı bir strateji belirledik. Bu iki marka bu doğrultuda bizim için önemli bir gelişme sağlayacak.’’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!