Çeşme Limanı`nda Danıştay`ın verdiği yürütmeyi durdurma kararı, Ulusoy Grubu`na ait bir diğer liman `Pendik ne olacak?` tartışmalarına neden oldu.
Danıştay,Çeşme Limanı`nın satışı ile ilgili yürütmeyi durdurma kararı verince gözler Ulusoy Grubu`nun Pendik Limanı`na çevrildi. Rekabet Kurulu`nun `Ro-Ro işletmeciliği ve liman işletmeciliğinin aynı şirkete verilmesinin tekel durumu yaratacağı konusundaki uyarısının Pendik için de geçerli olacağı ileri sürülüyor. Kulislerde Ulusoy Grubu`na ait Pendik Limanı`nın da yeni bir tartışma ortamı yaratacağı ifade ediliyor. Pendik Limanı ile Çeşme Limanı arasındaki en büyük fark olarak grubun Çeşme`yi Özelleştirme İdaresi`nden alırken, Pendik Limanı`nı kendisinin inşaa etmesi gösteriliyor. Danıştay`ın yürütmeyi durdurma ve Türkiye Denizcilik İşletmeleri`ne geri iade edilmesi yönünde karar verdiği Çeşme Limanı`nın Ulusoy Grubu 2003 tarihinde 11 milyon 250 bin dolar bedelle Özelleştirme İdaresi`nden 30 yıllığına devralmıştı. Ancak Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Rekabet Kurulu`ndan izin alınmadığını öne sürerek Danıştay`a dava açtı. Davanın sonuçlanmasının ardından Çeşme Limanı İşletmesi Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Ulusoy, kararı üfürükten bir şey olarak değerlendirirken, UND Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, Çeşme Limanı`ndaki işletim hakkı devrine ilişkin yürütmeyi durdurma kararının derhal uygulanarak, limanın eski sahibi olan Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş`ye devredilmesi gerektiğini bildirdi.
SAKINCA YARATTI İşlemin UND tarafından usul ve yasaya aykırı olmasından ötürü`` idari yargı önüne götürüldüğünü hatırlatan Nuhoğlu, Çeşme Limanı`nın Akdeniz ve Ege`de Ro-Ro gemilerinin yanaşabileceği tek liman olması, Akdeniz Ro-Ro taşımacılığı alanındaki etkisi sebebiyle işin aynı sektörde faal olan Ro-Ro şirketini bünyesinde barındıran bir gruba verilmesinin sektör için önemli sakınca yarattığını savundu.