Çek birası Zlatopramen Rusya’ya Efes’le giriyor

Güncelleme Tarihi:

Çek birası Zlatopramen Rusya’ya Efes’le giriyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 25, 2005 09:18

Anadolu Efes’in yurt dışındaki operasyonlarını yürüten Hollanda’da kurulu Efes Breweries International NV (EBI), Çek bira markası Zlatopramen’in Rusya pazarında üretmek için Çek ortağından lisans aldı.

Çek Drinks Union’ın sözcüsü Joseq Vejlupek, yaklaşık bir yıl süren görüşmelerin sonucunda gerçekleşen anlaşma uyarınca, EBI’nın yılda 100 bin hektolitrenin üzerinde Zlatopramen üreteceğini açıkladı.

BİRA TÜKETİM ŞAMPİYONU:

Vejlupek, ulaşım masraflarından kaçınmak ve Rus pazarının korunmasına yönelik yüksek vergi engellerinin üstesinden gelmek için Anadolu Efes ile lisans anlaşması imzaladıklarını bildirdi. Vejlupek, geçen aralık ayından itibaren EBI’nın Rusya’da Zlatopramen üretmeye başladığını belirtti. Yerel bira üreticisinin ortak olduğu Drinks Union, kişi başına bira tüketimi açısından dünyada bir numara olan Çek Cumhuriyeti’nin en büyük beşinci bira şirketi. Şirketin geçen yılki bira üretimi 940 bin hektolitre olarak gerçekleşti.

EFES, RUSYA’DA BÜYÜYOR:

Anadolu Efes’in yüzde 70’ine sahip olduğu EBI, 76 milyon hektolitreyle dünyanın en büyük beşinci pazarı olan Rusya’ya Alman markası Warsteiner’i sunmuştu. Rusya’da 1999’dan bu yana faaliyet gösteren ve kárının yaklaşık yüzde 80’ini buradan sağlayan EBI, yüzde 6.6’lık pazar payı ile ülkenin en büyük dördüncü bira üreticisi haline geldi. EBI, Moskova bira pazarında ise birincilik koltuğuna oturdu.

SÜREKLİ BÜYÜYORUZ:

Efes Pilsen Genel Müdürü Serdar Bölükbaşı, ‘Rusya, bizim için çok önemli, vazgeçmeyeceğimiz ve daima yatırım yapıp kendimizi geliştireceğimiz bir pazar’ dedi. Bölükbaşı, kısa vadede Türk Cumhuriyetleri ile bugün için operasyon gösterdikleri ülkeler olan Rusya, Sırbistan, Moldova, Ukrayna gibi ülkelerin yer aldığı bölgelerde daha iyi duruma gelmeyi hedeflediklerini söyledi.

RUSYA’DA İKİNCİYİZ:

Rusya’nın Efes Pilsen için Türkiye kadar çok önemli olduğunu vurgulayan Bölükbaşı, şöyle konuştu: ‘Orada ana markamızla çalışıyoruz. Rusya’nın tamamında ikincilik ile üçüncülük arasındayız. Bu ülkede halihazırda süren yatırımlarımız var. Rusya bir fırsatlar ülkesi. Her zaman izlemek lazım. Eğer bir ülke bizi daha da büyütecekse her zaman bakarız, izleriz.’

Efes: İhracatımızın yüzde 25’i Müslüman ülkelere

EFES Pilsen’in alkolsüz bira ihracatı gerçekleştirdiği müslüman ülkelere işaret eden Bölükbaşı, bazı Arap ülkelerinde birayla ilgili umulanın üzerinde büyük pazarlar bulunduğunu ve buralardaki rekabetin yüksek olduğunu söyledi. Bölükbaşı, Suudi Arabistan, İran, Irak ve Suriye’nin bira sektörü açısından sıcak ülkeler olduğunu ifade ederek, şöyle devam etti: ‘Bu ülkelerde alkollü içki satılmadığı için biz de belli standartlar dahilinde giriyoruz. Bunlardan mesela Suriye ve Irak’a alkollü bira da satabiliriz. Ancak alkolsüz bira potansiyeli düşük bir potansiyel değil. O bölgeye ihracatımız yılda 6-8 milyon litre. Toplam ihracatımızın içinde, Müslüman ülkelere yaptığımız ihracat yüzde 20-25’lik kısmı oluşturuyor.’

Çin’e doğru atakla gitmek lazım

SERDAR Bölükbaşı, Çin pazarına da değinirken, pazar yapısı gereği artık birçok Avrupalı ve ABD’li firmanın bu ülkede olup olmamayı sorguladığını belirterek, ‘Bu düşünce yapısının içinde tabii ki biz de varız. Ama olur mu olmaz mı, bunu şimdiden söylemek erken. Çin çok büyük bir pazar. Çin’e doğru atakla gitmek lazım. Doğru atakla gidilmezse, o kadar çok büyük ki lokal olmanız kaçınılmaz. Bizim açıldığımız pazarlardaki hedefimiz ise hiçbir zaman için lokal olmak değil’ şeklinde konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!