Cannes`da `tecrübe` konuştu

Güncelleme Tarihi:

Cannes`da `tecrübe` konuştu
Oluşturulma Tarihi: Eylül 25, 2006 11:52

Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali`nde görev alan Türk jüri üyeleri Cannes tecrübelerini İstanbul`da Pera Müzesi`nde gerçekleştirilen `Cannes Paylaşım Toplantısı`nda reklam sektörü temsilcileriyle paylaştı. Festivale gönderilen çalışmaların değerlendirilmesinde ön plana çıkan konuların ele alındığı toplantıda, Türk reklamcıların Cannes`da ödül kazanmak için neler yapması gerektiği de tartışıldı. Kara mizah dikkat çekti Cannes`da görev yapan jüri üyeleri Rafineri Ajans Başkan Yardımcısı Ayşe Bali, MediaCom Türkiye Genel Müdürü Banun Erkıran ve TBWA / İstanbul Başkanı Cem Topçuoğlu, bu yıl festivale, ürünlere tüketicinin bakış açısıyla bakabilen, iyi bir sunumla jüriye takdim edilen, doğru kategoride yarışan yaratıcı reklamların damgasını vurduğunu söyledi. Jüri üyeleri, Milliyet`in festivale verdiği desteğin Türk reklamcılığı için önemine de değindi. Basın jürisinde yer alan Ayşe Bali, festivalde görselliğin gücünü kullanan, üç boyut etkisi sağlayan basın ilanlarıyla kara mizah kullanan işlerin dikkat çektiğini belirterek, Tüketici, ilanda anlatılan hikâyenin parçası olmak istiyor. Klişelerden kaçınmak, global kuralları yerel dokularla birleştirmek de önemli dedi. Medya dalında jüri üyeliği yapan Banun Erkıran da, konulara tüketici gözüyle yaklaşan reklamların festivalde ön plana çıktığını anlattı. Erkıran, Sunum da çok önemli. Yapılan çalışma sonucu satış veya bilinirlikteki artışın da mutlaka jüriye bildirilmesi gerekiyor dedi. Satış promosyonu jürisinde görev alan Cem Topçuoğlu ise promosyon kültürü açısından zengin bir ülke olan Türkiye`nin festivalde bu alanda yeterince temsil edilmediğini söyledi. Topçuoğlu, Promosyonda `bir tane alana bir tane bedava` anlayışı artık geçerli değil. Promosyon popüler kültürün parçası olarak öne çıkıyor dedi. Cannes Aslanları 5. kez İstanbul`da Cannes Lions Reklam Festivali`nde bu yıl ödül olarak altın, gümüş ve bronz aslan alan 736 çalışma, Cannes Lions Türkiye temsilcisi Milliyet gazetesinin katkılarıyla İstanbul`da sergilenecek. Reklamcılığın geldiği son noktayı yakından izlemek isteyenler sergiyi 6 - 11 Ekim tarihleri arasında Bağcılar`daki Doğan Medya Center binasında ve 13 - 19 Ekim tarihleri arasında da Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Kampüsü`nde gezme imkânı bulacaklar. New York`tan ödül geldi Öte yandan, dünyanın en prestijli reklamcılık etkinliklerinden New York Festivals`da Türkiye`den DDB&Co. Reklam Ajansı iki ödül kazandı. WWF ve Cafe Del Mondo için hazırlanan reklamlar gümüş ve bronz `World Medal` aldı. Ödüller 25 - 27 Eylül arasında New York`ta verilecek.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!