Boyner`in adı yetti

Güncelleme Tarihi:

Boyner`in adı yetti
Oluşturulma Tarihi: Ekim 06, 2004 10:14

Çarşı Mağazaları`nın adını Boyner olarak değiştiren grup bir ayda mucize yarattı. Boyner isimli ilk tabela 11 Eylül`de asılırken, aradan geçen sürede sadece mağazaların satışı değil, borsa değeri de müthiş bir performans gösterdi


06/10/2004



Boyner Grubu`nun perakende mağazacılık zincirinde başlattığı değişim adeta bir mucize yarattı. Grubun `Çarşı` ismiyle bilinen perakende mağazalarının ismi şirketin kurucusu Osman Boyner`in 11 Eylül`de Capitol Mağazası`na taktığı yeni logoyla `Boyner` olurken, değişim sürecinde sadece mağazaların satışı değil, borsadaki hisseler de hareket kazandı.

Çarşı isminin müşterilerden gelen istek doğrultusunda Boyner olarak değiştirileceğinin açıklandığı 20 Temmuz 2004`ten sonra borsada eski Çarşı yeni Boyner hisse senetleri çıkışa geçti. 1220 liradan başlayan yükselişte son olarak 1940 liralık fiyata ulaşıldı.

45 günlük prim yüzde 60`ı bulurken, şirketin piyasa değeri de 49 milyon dolardan, 77 milyon dolara yükseldi. Böylece müşteriler arasında yapılan anketten çıkan imaj değişikliği fikri hem şirketi hem de borsadaki yatırımcıyı sevindirdi.

Şirket hisselerine borsada büyük prim yaptıran gelişmelerin arkasında ise Boyner mağazalarında yaşanan büyük değişim yatıyor. Türkiye`nin 11 ilindeki 21 Boyner mağazasında Eylül başından bu yana konsept ve anlayış değişimi yaşanıyor.

Boyner ismiyle yurtdışına açılacak
Yeniden yapılanma çalışmaları çerçevesinde Boyner mağazaları yurtdışına da açılacak. Boyner Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz yeniden yapılanma hakkında değişimin ilk günlerinde Bugüne kadar müşterilerimiz daha ziyade uygun fiyat ve uygun vade için mağazalarımıza geliyorlardı. Artık uygun fiyat iddiamızı daha çeşitli ve moda ürün, daha keyifli bir alışveriş atmosferi, daha kapsamlı servis ile zenginleştiriyoruz demişti.

Boyner Mağazacılık`ta değişime paralel olarak ödemelerde de esneklik yapıldı. Boyner Mağazacılık uygun vade iddiasını Advantage Card`ın dışındaki diğer kartlara da taşıdı. Boyner Mağazacılık`ta diğer taksitli kartlar da kabul edilmeye başlandı.

Müşteri sayısı %10 arttı
Boyner Holding yetkilileri, mağazalarda yaşanan değişimin ziyaretçi sayısına ve alışverişe dönük oranlara da yansıdığını açıkladı. Değişimin bir aylık sonucunu değerlendiren yetkiler, Yaşanan değişim sonrası bağımlı müşterimizin dışında yeni ve farklı müşterilerin de mağazalarımıza girmesini ve alışveriş yapmasını bekliyorduk. Nitekim bunun gerçekleştiğini gözlemledik. Değişimden sonra mağazalarımıza giren müşteri sayısı yüzde 10, alışveriş oranı ise yüzde 4 arttı açıklamasını yaptı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!