Bayram, çikolata ve şekercilerin yüzünü güldürdü

Güncelleme Tarihi:

Bayram, çikolata ve şekercilerin yüzünü güldürdü
Oluşturulma Tarihi: Ekim 19, 2006 09:562dk okuma

Haberin Devamı

ÇİKOLATA ve şeker tüketiminin hat safhaya ulaştığı bayram dönemleri, çikolata ve şeker üreticilerinin yüzünü güldürüyor. Yılın büyük bölümünde makul satışlarla idare eden çikolata ve şekerciler, yılın en parlak dönemini ise şeker bayramında yaşıyor. Kent Gıda, yıllık şeker satışının yüzde 40-50`sini bayram öncesinde yapıyor. Şölen Çikolata da yıllık çikolata satışının yüzde 30`unu bu dönemde gerçekleştiriyor.

FİYAT ARTMADI

Bu bayram şeker ve çikolata fiyatlarında önemli bir artış olmamasının talebi tetiklemesi bekleniyor. Perakende şeker satışı yapan işyerlerleri, geçen yıllara oranla toptan olarak aldıkları şeker fiyatlarında yüzde 5-10 artış olduğunu, ancak bu artışı perakende fiyatlarına yansıtmadıklarını belirtiyor. Ayrıca, rekabet nedeniyle bazı ürünlerde fiyat düşüşlerinin bile yaşandığı kaydediliyor. Perakende satış yapan işyerlerinde çikolatalı şekerlerin kilosu 4-20 YTL, bonbonun kilosu 3.5-7 YTL ve drajenin kilosu 7-24 YTL arasında değişiyor.

8 KAT ARTIŞ

Avrupa standartları altında seyreden şeker ve çikolata tüketiminin, bayram sezonunda ciddi artış gösterdiğini söyleyen Ülker İstişare Konseyi Üyesi Metin Yurdagül, çikolata satışlarının, bayram sezonunda diğer ayların ortalamalarına göre 8 kat arttığını söylüyor. Şölen Çikolata Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Çoban da bu bayram öncesi ulaştıkları rakamların beklentilerinin üzerinde gerçekleştiğini söylüyor. Pelit Kurumsal İletişim Müdürü Erol Bilge de bayram dönemlerinde klasik Pelit müşterisi dışında, geniş kitlelere ulaştıklarını ve satışlarında çok ciddi bir artış olduğunu ifade ediyor.







Hazırlık 6 ay önce başlıyor

ŞEKER pazarının yüzde 61`ine sahip olan Kent Gıda, yıllık şeker satışının yüzde 40-50`sini bayramda yapıyor. 6 ay öncesinden hazırlıklara başladıklarını söyleyen Kent Gıda Genel Müdür Yardımcısı Ömer Taşçı, bu döneme özel çikolata da ürettiklerini belirtiyor. Fiyatlarda cüzi bir artış yaptıklarını ifade eden Taşçı, tüketicinin bu bayram şeker almakta zorlanmayacağını vurguluyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!