Oluşturulma Tarihi: Aralık 29, 2004 09:18
Banka kartı kullanımını yaygınlaştırmak için çalışmalar yapan Bankalararası Kart Merkezi (BKM), Yeni Türk Lirası (YTL) geçiş sürecinde de nakit yerine kart kullanımını teşvik ediyor.
Kamuoyunu bilgilendirmek amacıyla başrolünü Okan Bayülgen`in üstlendiği yeni reklam kampanyasını Banka kartı demek YTL demek sloganı ile başlatan BKM, YTL kullanımında ortaya çıkabilecek olası hesap sorunlarının kart kullanımı ile aşılabileceğine dikkat çekiyor.
Türkiye`de 43 milyon banka kartı olmasına karşın, nakit yerine bu kartları kullanacağını bilenlerin oranın yüzde 25`lerde kaldığını belirten BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, amaçlarının bu oranı yükseltmek olduğunu belirtti. Banka kartların yüzde 94`ünün para çekmek, yüzde 48`inin ise para yatırmak amacıyla kullanıldığını söyleyen Özinal, bu kartların alışverişlerde nakit yerine geçmesinin YTL`ye geçişte büyük bir kolaylık oluşturacağını vurguladı. Özinal, 1 Ocak`tan itibaren eski para, yeni para hesabı yapmadan her türlü alışveriş ve ödemede banka kartı kullanımı en kolay yöntemlerden biri dedi.
Alışverişlerdeki cironun yüzde 99.5`inin kredi kartına ait olduğunu bildiren Özinal, kartlı ödeme sistemleri toplam alışveriş cirosunun 2004`de 48 milyar dolara ulaşacağını söyledi.
Yeni reklam filminde, kadın müşteriden köpeğe kadar bütün rolleri üstlenen Okan Bayülgen ise, bu projeyi sosyal bir sorumluluk olarak gördüğünü belirterek şunları söyledi: Bu kampanya öncesinde, kart kullanımını ben de ihmal ediyordum. Artık olabildiğince alışverişlerimle banka kartı kullanıyorum. Biz bu kampanyada insanlara şu alın, şuraya gidin demiyoruz, hem bize hem de ekonomiye katkı sağlayacak bir uygulamayı alışkanlık haline getirmeyi hedefliyoruz.