Güncelleme Tarihi:

Avrupa`da otomobil satışları, Aralık ayındaki yüzde 16 artışa rağmen 2009`u yüzde 1,6 düşüşle kapattı.
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği`nin verilerine göre Malta ve Kıbrıs Rum kesimi dışındaki 25 AB üyesiyle İzlanda, Norveç ve İsviçre`de 2008 yılında 14 milyon 717 bin adet olan otomobil satışları geçen yıl 14 milyon 482 bine indi.
Avrupa`da vergi teşviklerinin de yardımıyla oto pazarı geçen yıl en fazla Almanya`da büyüdü. Avrupa`nın en büyük otomobil pazarı olan Almanya`da satışlar Aralık ayındaki yüzde 4,6 gerilemeye rağmen 2009`da yüzde 23,2 artışla 3 milyon 807 bin adete ulaştı.
Oto satışları, Avrupa`nın ikinci büyük pazarı olan Fransa`da da yüzde 10,7 artarak 2 milyon 267 bine çıkarken pazarın genişlediği diğer ülkeler yüzde 12,5`le Çek Cumhuriyeti, yüzde 8,8 ile Avusturya, yüzde 6,7 ile Slovakya ve yüzde 0,1`le Polonya oldu.
Geçen yıl Avrupa`da diğer büyük otomobil pazarlarından İtalya`da yüzde 0,2 düşüşle 2 milyon 158 bin, İngiltere`de yüzde 6,4 düşüşle 1 milyon 995 bin, İspanya`da yüzde 17,9 düşüşle 953 bin, Belçika`da yüzde 11,1 düşüşle 476 bin ve Hollanda`da yüzde 22,5 düşüşle 388 bin otomobil satıldı.
Avrupa`da oto pazarı en hızlı daralan ülkeler ise yüzde 80,5`le Letonya, yüzde 77,6`yla İzlanda, yüzde 67,4`le Litvanya, yüzde 66,2`yle Estonya, yüzde 62,1`le İrlanda ve yüzde 59,4`le Romanya şeklinde sıralandı.
Avrupa pazarında liderliğini yıllardır devam ettiren Audi, Skoda ve Seat markalarının da sahibi Alman Volkswagen, geçen yıl satışlarını yüzde 0,7 artışla 3 milyon 63 bin adete çıkarırken pazar payını da yüzde 20,7`den yüzde 21,1`e ulaştırdı.
Bir önceki yıla göre 2009`da Avrupa`daki satışları değişmeyen Peugeot ve Citroen markalarının sahibi Fransız PSA grubu yüzde 12,9 pazar payına ulaşırken satışlarını yüzde 2 artıran Ford`un pazar payı yüzde 10,3`e çıktı.
Avrupa`da Renault`nun satışları yüzde 3,9 artarken pazar payı yüzde 9,2`ye ulaştı. Romanya merkezli iştiraki Dacia`da yüzde 29,2 artış yakalayan Renault, kendi markasında yüzde 0,4 düşüş yaşadı.
2009`da zor günler geçiren Amerikalı General Motors`un pazar payı, Avrupa satışlarındaki yüzde 8,7 gerilemeyle yüzde 9,6`dan yüzde 8,9`a indi. GM böylece Avrupa`daki 4`üncülüğünü Fransız Renault`ya kaptırmış oldu.
Geçen yıl küçük modelleriyle atak yapan İtalyan FIAT ise yüzde 6,3 satış artışıyla Avrupa`daki pazar payını yüzde 8`dan 8,7`ye çıkarmayı başardı.
Avrupa pazarında Japon Toyota`nın payı yüzde 5`e, Alman lüks otomobil üreticilerinden BMW`nin payı yüzde 4,9`a ve Mercedes markasının sahibi Daimler`in payı yüzde 4,8`e geriledi.
Rekabetçi modelleriyle geçen yıl ABD`de olduğu gibi Avrupa`da atak yapan Uzak Doğu`lu üreticiler hatırı sayılır pazar paylarını hatırı sayılır ölçüde artırdı. 28 Avrupa ülkesinde Nissan`ın payı yüzde 2,5`e, Hyundai`nin payı yüzde 2,4`e, KIA ve Suzuki`nin payı yüzde 1,7`ye çıktı.