Oluşturulma Tarihi: Mart 22, 2002 08:551dk okuma
Türkiye`de
altın sektöründe marka olmayı başaran sayılı firmalardan biri olan Atasay Kuyumculuk, şimdi de kendi markasıyla mağaza zincirleri oluşturacak.
Atasay`ın hedefi 5 yıl içinde dünyada 750, Türkiye`de 250 mağazaya ulaşmak. Atasay Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Kamer, 1000 mağazayı da franchising yöntemi ile açacaklarını belirtirken, bu yöntemin kuyumculuk sektöründe hem dünyada hem de Türkiye`de ilk kez denendiğini kaydetti.
Yurtiçinde bugüne kadar 4 bin noktaya ürün verdiklerini ancak mağazalaşma operasyonu nedeniyle bunu durdurduklarını belirten Kamer, ‘‘Yurtiçinde şu anda 75 mağazanın hazırlığı tamamlanmak üzere. Bundan sonra Atasay markalı ürünler sadece Atasay mağazalarında satılacak’’ diye konuştu. Bu yıl sonuna kadar yurtiçindeki 250 mağaza hedefine ulaşmanın mümkün göründüğünü söyleyen Kamer, bu mağazalardan sadece 10 tanesini kendilerinin açacaklarını belirtti. Kamer, üretimin yüzde 70`ini ihraç edttiklerini belirtti. Geçen yıl 7 ton civarında altın takı ihraç ettiklerini bunun da yaklaşık 70 milyon
dolar olduğunu söyleyen Kamer, bu rakamı bu yıl 100 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.