Oluşturulma Tarihi: Aralık 05, 2002 10:24
Arçelik 40 yıllık logosunu değiştirdi. Küçük ve esnek harflerin kullanıldığı yeni Arçelik logosunda, 70`lerin sanayi markasından yeni milenyumun müşteri odaklı teknoloji ve hizmet markasına geçiş anlatılmaya çalışıldı. Dönüşümün ve yeni bir sayfanın simgesini ise 1987 yılında Koç Grubu`nun logosunu tasarlayan dünyaca ünlü grafik sanatçısı Ivan Chermayeff hazırladı. Mobil, Xerox, PanAm, NBC gibi dünyanın en büyük markalarının logolarını da tasarlayan Chermayeff, grafik tasarım tarihinde çığır açmış büyük usta olarak gösteriliyor. 2000`li yılların yeni tüketicisi profiline hitap etmek üzere tasarlanan yeni Arçelik logosu Chermayeff`in hazırladığı 4 ayrı alternatif arasından seçildi. Logoda eski büyük harflerin yerini küçük harfler aldı. Müşteriye daha yakın sade ve enerjik imajı çizildi. En önemlisi de sert, sanayici sembolü bırakıldı.