Oluşturulma Tarihi: Ekim 01, 2002 10:31
Arçelik, Beko markasıyla ilk 8 ayda 71 milyon euroluk ürün ihraç ettiği İngiltere pazarında yüzde 14 pay alarak liderlik koltuğuna oturdu
Türkiye Avrupa`nın beyaz eşya ve elektronik üssü olma yolunda ilerliyor. 2.5 milyar dolarlık ihracatla en büyük üçüncü ihracat kapımız olan beyaz ve elektronik eşya sektöründen moral veren bir
haber de Arçelik`ten geldi. Arçelik, İngiltere buzdolabı pazarındaki payını yüzde 14`e çıkararak lider oldu. Dondurucu hariç buzdolabı pazarında Arçelik`in markası Beko`yu, Hotpoint ve Bosch izliyor. Arçelik, 2005`te 3 milyar
euro ciroya sahip bir dünya şirketi olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.
HEDEF AVRUPA
Arçelik Genel Müdürü Nedim Esgin, İngiltere`nin önemli bir pazar olduğunu, ancak öncelikli hedefin Avrupa`daki pazar payını artırılmasına yönelik olduğunu vurguladı. Esgin, Avrupa ülkeleri ve dünyanın diğer kıtalarında pazarımızı büyütme çabamız sürecek dedi. Marka ve şirket alımlarıyla dünya şirketi olma hedefine odaklanan Arçelik, İngiltere`nin dondurucu hariç toplam buzdolabı pazarında Ağustos ayında yüzde 14 pazar payı ile Avrupalı rakiplerini geride bırakarak liderliği ele geçirdi. İngiltere`de Beko markasıyla beyaz eşya pazarının önde gelen firmaları arasında yer alan Arçelik`in, fırında da yüzde 11`lik pazar payı bulunuyor. Arçelik ilk 8 ayda İngiltere`ye 490 bin adet ürün ihraç ederek 71 milyon euroluk
döviz girdisi sağladı. Ürünlerin yüzde 91`ini buzdolapları oluştururken, yüzde 97`si Beko markası ile pazara sunuldu.
Arçelik, İngiltere`de bu yıl içinde ``yılın tedarikçisi`` ödülünü de kazanmıştı. Arçelik, bu yılın ilk 8 ayında ihracatını yüzde 41 artırdı. Geçen yıl aynı dönemde 178 milyon euroluk ihracat yapan şirket, bu yol 251 milyon euroya çıkardı. Geçen yılın ilk 8 ayında; buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve fırından oluşan dört ana üründe 963 bin adet ürünü yurtdışına pazarlayan
Arçelik, 2002`nin aynı döneminde bu miktarı yüzde 58 artışla 1 milyon 526 bine çıkardı. Toplam ürün miktarı ise 1 milyon 995 bin oldu.
DEVLERİ ALDI
Avrupa`da lider olmaya odaklanan Arçelik, önce iflas eden Fransız beyaz eşya devi Brandet`i almak için yola çıktı. Ancak Brandet Arçelik`in elinden kılpayı kaçtı. Bunun üzerine yeni planlar yapıldı ve Brandet`in Almanya ve Avusturya`daki şirketlerinin alınmasına karar verildi. Önce Almanya`da çamaşır makinesi üreten Bloomberg satın alındı. Ardından Avusturya`da Elektra Bregenz ve Tirolia markalarını bünyesine kattı. Bununla da yetinmeyen Arçelik, İngiltere`nin en çok tanınan markalarından Leisure ve Flavel`i satın alarak yoluna devam etti. Ve Son olarak da Romanyalı Arctic`i satın alarak Avrupa`daki marka sayısını altıya çıkardı. Arçelik bölyece Avrupa`nın tamamına bilinilirliği yüksek markalarla ürün gönderecek avantaja sahip oldu.