Oluşturulma Tarihi: Mayıs 03, 2004 08:35
3.5 milyon serbest girişimcisiyle doğrudan satış yapan Amway, bu girişimciler için eğitim verilen ilk tanıtım merkezini açtı
Doğrudan satış markası olan Amway, dünya üzerindeki 3.5 milyon serbest girişimcisi için ilk tanıtım merkezini açtı. Amway ve bünyesindeki markaların yer aldığı Viyana`daki Tanıtım Merkezi`ni bugüne kadar Almanya, Avusturya, İsviçre, Romanya ve Çek Cumhuriyeti olmak üzere 5 bin 500 serbest girişimci ziyaret ederken gelen girişimciler ev bakımı, kişisel bakım, Nutriway ve Artistry olmak üzere dört faaliyet alanı hakkında detaylı bilgi ediniyor
Brokoli testi bile var
Geçen yıl 5 milyar
dolar ciro yapan Amway, 25 aylık bir çalışma sonucunda 700 bin dolara mal olan tanıtım merkezine gelen girişimcilerine toplam 8 saatlik eğitimler sunuyor. Amway`in uygulamalı eğitimlerinden en ilginci Nutriway doğal beslenme ünitesindeki bir Çinli eğitmen tarafından veriliyor. Türkiye`de de satışa sunulan Nutriway ürünlerinin tamamen doğal olduğunu göstermek için minik bir brokoli testi yapılıyor.
Miksere atılan brokoli yaprakları suyu çıktıktan sonra süzgeçten geçiriliyor ve tamamen damıtılmış beyaz su elde ediliyor. Bu su, ürünlerin içeriğinde kullanılıyor. Bu testi yapan eğitmenin Çinli olması Amway`in markalarından biri olan Nutriway`in tarihiyle da bağlantısını ortaya çıkarıyor.
1920`lerde Amerikalı Carl Rohnborg, Çin`de komünizm döneminde hapise düştükten sonra hayatta kalabilmek için bitkileri kaynatıp içmeye ve çevresindeki insanlara bu bitkilerden çorba yapmaya başlamış. Bitkileri çok iyi tanıyan Rohnborg, Amerika`ya gittikten sonra eşiyle birlikte Nutrilite`yi kurmuş ve Türkiye`de de satışa sunulan ilk ürün Double X`i çıkarmış. Nutrilite`in kısa zamanda başarı kazanmasından sonra Amway şirketinin sahibi De Vos Ailesi Nutrilite şirketini 1970`te almış. Bugün 80 ülkede Nutrilite adıyla satılan bu ürün Türkiye`de Nutriway olarak biliniyor.
`Türkiye`de ciro katlandı`
Türkiye pazarına 1994`te giren Amway`in Doğu Avrupa Dış İlişkiler Müdürü Candan Çorbacıoğlu, 2002`deki 10 milyon dolar olan cirolarını, yüzde yüz arttırarak 2003`te 20 milyon dolar yaptıklarını belirtti. Çorbacıoğlu, Türkiye`nin Doğu Avrupa ülkeleri içinde bir örnek oluşturduğunu, bunu da UNİCEF`le birlikte gerçekleştirdikleri Sağlıklı Bir Gelecek İçin Elele kampanyasıyla gösterdiklerini söyledi. Bu projeyle 35 bini aşkın girişimcinin 1 milyon çocuğa ulaşarak sağlık sorunlarını giderdiklerini sözlerine ekledi.