Oluşturulma Tarihi: Mart 03, 2003 09:57
Volkswagen`in çok kullanım amaçlı yeni aracı için Auto 5000 adında yeni bir şirket kuruldu ve binlerce kişi istihdam edildi
Tüketicilerin çok kullanım amaçlı araçlara (MPV) olan ilgisi artıyor. 1997 yılında Avrupa`da sadece yüzde 5`lik pazar payına sahip MPV`lerde bu oran 2002 yılında yüzde 25`e çıktı. Bir başka deyişle her dört araçtan biri MPV oldu. Bu kulvarda iddialı olmayı hedefleyen Volkswagen`in Touran modeli de İspanya`nın Malaga şehrinde yapılan test sürüşüyle tanıtıldı.
VW Touran`ın en büyük özelliği, kısa sürede 7 kişilik olabilmesi. Tabii aynı şekilde, koltukların katlanmasıyla 2 kişilik bir araca dönüştürülüp bagaj hacmi genişletilebiliyor. Araçta tam 500`ün üzerinde farklı koltuk kombinasyonu uygulanabiliyor. Volkswagen, Touran`ı tasarlarken 3 farklı hedef kitlesi belirlemiş 25-45 arasındaki çocuklu aileler, aktif ve sık seyahat eden kişiler ve çok fonksiyonlu araç isteyenler.
Avrupa`da multivan araç alanların yüzde 72`sinin 18 yaşın altında çocuğu olduğunu düşündüğümüzde, aracın ana hedef kitlesini de ortaya çıkarmış oluruz. Volkswagen, Touran`da geniş iç hacmin yanı sıra fonksiyonelliğe de dikkat etmiş. Aracın içindeki 39 adet bölme de bunun bir ispatı olsa gerek...
Touran`da, baz model dışında Highline ve Tredline versiyonları bulunuyor. Motor seçenekleri ise 3 tane 115 beygir güç üreten 1.6 FSI, 100 beygir güç üreten 1.9 TDI ve 136 beygirlik 2.0 TDI. Sürücü, yolcu, yan ve başüstü hava yastıkları, ABS, ESP, radyo/CD player, elektrikli ön camlar gibi donanımlar otomobilde standart. Türkiye`ye Ağustos ayında getirilmesi planlanan Touran`ın Almanya`daki satış fiyatı 19 bin 900
Euro (yaklaşık 34 milyar lira).
3 BİN 500 KİŞİYE İŞ SAĞLADI
Touran projesinin oldukça ilginç bir hikayesi var. VW, Almanya`da rekabetçi üretim yapılabileceğini tüm dünyaya ve Alman hükümetine ispat etmek için Auto 5000 adında Wolfsburg`ta ayrı bir şirket kuruluyor. Auto 5000`in felsefesi 5.000x5.000`e dayanıyor. 3 bin 500 bin kişi Auto 5000 şirketine, bin 500 kişi ise Hannover`deki Microbus tesislerine yerleştiriliyor. Maaşları da 5 bin mark, yani yaklaşık 2 bin 300 Euro.
Auto 5000`de yılda 130 bin adet Touran üretilecek. Bu rakam 2004`ten itibaren 200 bine çıkacak. Şirketin Pazarlama Müdürü Gabriele Theuerkavf, Auto 5000 ile rekabetçi üretimi gösterdik. VW`nin birimlerinden faydalanıyoruz. Örneğin motor bölümündeki gelişmelerden haberimiz oluyor. Sinerji yaratıyoruz diyor.
VW Touran`da isim problemi
Volkswagen`İn (VW) yeni modeli Touran`ın ismi sorun oldu. Geçtiğimiz yıl basında yer alan Ali Turan`ın Touran`ı biz yarattık. Bu yüzden araca soyadımızı yansıtan Touran adı verildi sözleri VW`yi derinden yaralamış. Auto 5000`in Pazarlama Müdürü Gabriele Theuerkavf, Touran`ın ismiyle ilgili gerçek hikayeyi şöyle anlattı
Basında çıkan
haberler gerçek dışı. Bu proje tamamlandığında 3 isim üzerinde duruyorduk. Sonuçta Touran`da karar kıldık. Gezinti anlamında Tour ve Sharan modelimizin an kelimesi... Araca bu ismi vermeden önce ticaret sicil kayıtlarını araştırdık ve Hamburg`ta `Turan Motors` adında bir oto galerisini bulduk. İsim hakkı için de 100 bin Euro ve bir Touran`a anlaştık. Ancak Ali Turan daha sonra aracı kendilerinin tasarladığını açıkladı. Hatta dünya lansmanından bir gün önce radyoda canlı yayına katıldı. Sonuçta eğer kendileri aynı basın organına tekzip göndermezse, anlaşmamız gereği olan 100 bin Euro ve Touareg`i vermeyeceğiz.