Oluşturulma Tarihi: Temmuz 12, 2005 10:361dk okuma
Koç-Tariş ortaklığıyla Ağustosta satışa çıkacak rakının adını, akşamcılar ve meyhane işletenler seçti.
Tekel`in alkollü içkiler bölümünün özelleşmesinin ardından rakıda kızışan rekabetin en iddialı oyuncularından Tariş-Tat A.Ş, uzun süren marka çalışmasını tamamladı. Koç Holding-Tariş ortaklığıyla kurulan ve Manisa`da üretilen rakı için Türk Patent Enstitüsü`ne 20`nin üzerinde isim tescili yapıldı. Arka arkaya birden fazla markayı piyasaya çıkaracak şirket, ilk marka olarak Fasıl`da karar kıldı. Diğer marka seçeneklerinin arasında Çakırkeyf, Çakırağa, Çipura, Gediz, Karafaki, Lidya, Mendore, Mercan ve T&T var. Marka belirleme sürecinde en çok akşamcılar ve onlara servis verenlerle konuşuldu. Tariş-Tat Alkollü İçkiler A.Ş Marka Müdürü Sibel Sözer, Tüketicinin ağzından dökülen tüm markaları tescil ettirdik derken İstanbul`un ünlü meyhanecileri Refik ve Yakup ile oturup fasulye ayıkladıklarını, bu arada rakı dünyası üzerine sohbet ettiklerini anlattı. Sözer, Hem profesyonel araştırma şirketleri çalıştı, hem de bizim oluşturduğumuz gruplar. En az 1000 akşamcının masasına konuk olduk. Çünkü rakı, felsefesi olan, üzerine kitaplar yazılmış bir içki. Böyle bir ürünü oluştururken onu içenlerin görüşlerini almamak olmazdı dedi. Manisa`daki fabrikada ön üretime başlayan Tariş-Tat Alkollü İçkiler`in rakısı ilk olarak 6 ilde piyasaya girecek. Toplam 18 milyon dolar tutarında yatırım yapılan tesisin yıllık kapasitesi 5 milyon litre.