Oluşturulma Tarihi: Ekim 21, 2005 10:27
Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın İskenderun Limanı’nın işletme hakkı devrinin Singapurlu PSA ile Hamdi Akın’ın sahibi olduğu Akfen Ortak Girişim Grubu’na verilmesine ilişkin başvurusu Rekabet Kurulu tarafından onaylanmadı. Rekabet Kurulu, dün sabah saatlerinde Mustafa Parlak başkanlığında toplanarak yaptığı değerlendirme soncunda İskenderun Limanı’nın özelleştirilmesine ilişkin ihalede en yüksek teklifi veren PSA-Akfen Ortak Girişim Grubu’nun Mersin Limanı’nı işletme hakkını devralması halinde, aynı coğrafi pazarda yer alan İskenderun Limanı’nın işletme hakkını da devralmasının hakim durumu daha güçlendirilmesi sonucu ortaya çıktığından, söz konusu gruba İskenderun Limanı işletme hakkının verilmesine izin vermedi. LİMAR REKABETE UYGUN Kurul, İskenderun Limanı’nın özelleştirme ihalesinde en yüksek ikinci teklifi veren Limar Liman ve Gemi İşletmeleri A.Ş’nin ilgili coğrafi pazarda herhangi bir faaliyetinin olmaması nedeniyle hakim durum yaratılması veya hakim durumun güçlendirilmesi riski meydana gelmeyeceğini, dolayısıyla söz konusu şirkete İskenderun Limanı’nın işletme hakkının devredilmesine izin verilmesinde bir sakınca bulunmadığına karar verdi. TÜPRAŞ’TA KARAR BUGÜN Kurul, İskenderun Limanı’nın özelleştirilmesine ilişkin ÖİB başvurusunu olumsuz karşılarken, TÜPRAŞ’ın özelleştirilmesine ilişkin başvuruyu henüz karara bağlamadı. TÜPRAŞ’ın özelleştirilmesine ilişkin kararın bugün görüşülmeye devam edeceği öğrenildi. ÖİB tarafından 9 Eylül 2005 tarihinde TCDD’ye ait İskenderun Limanı’nın 36 yıllığına işletme hakkı devri yöntemiyle özelleştirilmesine ilişkin ihalede en yüksek teklif, 80 milyon
dolar ile PSA (Singapur)-Akfen (Türk) ortak girişim grubundan gelmişti. TCDD’ye ait İskenderun Limanı’nın 36 yıllığına işletme hakkı devri yöntemiyle özelleştirilmesine ilişkin ihale, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nca 9 Eylül 2005 tarihinde yapılmıştı. İhaleye 4 firma ve firma grubu katılmış, en yüksek teklif ise 80 milyon dolar ile PSA-Akfen Ortak Girişim Grubu’ndan gelmişti. Nihai pazarlık görüşmelerinin elemesiz turunda en yüksek teklif 75 milyon dolar olurken, birinci elemeli yazılı turda en düşük teklifi veren Ok Denizcilik elenmiş, Global-Hutchison ortak girişim grubu da ikinci turda ihale dışında kalmıştı. Ardından 79 milyon dolar başlangıç, 250 bin dolar artırım aralığı ile sözlü turlara geçilmiş. İkinci sözlü turda PSA-Akfen ortak girişim grubu 80 milyon dolar teklif ederken Limar Liman ve Gemi İşletmeleri A.Ş. üçüncü sözlü turun başında ihaleden çekildiğini açıklamıştı. Akfen Grubu daha önce ihalesi yapılan Mersin Limanı’nın özelleştirilmesinde de en yüksek teklifi vermişti. Limar Liman, Arkas Holding kuruluşu TÜRKİYE’nin en önemli ithalat kapısı olan İstanbul’da yatırım eksikliği nedeniyle ithalat ve ihracatçıların beklentilerinin karşılanamaması üzerine, Limar Liman ve Gemi İşletmeleri A.Ş., 1996 yılında Arkas Holding bünyesinde limancılık sektörüne yatırım yapan ilk şirket olarak faaliyete geçti. Bünyesinde 32 şirket yer alan Arkas Holding, 3500 çalışanı ile uluslararası konteyner taşımacılığından liman işletmeciliğine kadar uzanan geniş bir iş alanında hizmet sunuyor. Arkas Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas. Limar; özel sektör dinamizmi ile düzenli konteyner hatlarına, ithalat ve ihracatcılara hızlı, güvenli ve ekonomik limancılık hizmetleri vererek 1998 yılında toplam 441 gemi ve 197.899 TEU’luk bir iş hacmine ulaştı. Türkiye ile beraber gelişen Limar, İzmir ve Mersin limanlarının işletmecisi TCDD ile bu limanlara ait ekipmaların yenilenmesini desteklemek ve hizmet kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak amacıyla uzun vadeli bir sözleşme imzaladı.